ילדות נשכחת

"פושרז", שאמורה הייתה אולי להיות דוקו-לייט, היא סדרה עצובה

"פושרז", יום ב' 21:00, ערוץ 10

חודשים מעטים בלבד אחרי ששודרה בהוט, תגיע הערב "פושרז" לשידור בערוץ 10 ותעניק הזדמנות לצפייה למי שערוצי נישה אינם כוס התה שלו.

את הסדרה הזאת ניתן לסכם במשפט אחד: הורים שדוחפים ויעשו הכול (או כמעט-כמעט הכול) כדי שילדיהם יצליחו במה שמכונה "שואו ביז". לפעמים המניע הוא כלכלי, לפעמים (לרוב) הוא פיצוי שההורים מבקשים לעצמם דרך ילדיהם, ולפעמים נראה כאילו ההורים עצמם הם קורבנות של תרבות ה"סלבס" - כל מקרה לגופו.

זה לפרקים מצחיק, לפרקים מעציב, לפעמים מדהים, כי הורים שגוערים בילדיהם כדי שילמדו מתמטיקה או אנגלית ברצינות, זה עוד הגיוני - אבל אמא שיורדת לחיי ביתה (הלא שמנה בעליל) כדי שזו תוריד את ה-3-4 קילוגרמים שלדעת אימה מבדילים בינה (ובין האם) לבין התהילה?

וכך קורה שמה שהתכוון אולי להיות דוקו-לייט, נרקם לסדרה עצובה: אפילו אם נקבל, לצורך הדיון, שאין הבדל בין הורה שדוחף את ילדיו להצטיין בלימודים לבין הורה שדוחף את ילדיו לככב על מסלולי הדוגמנות - יש כאן עדיין ילדים ונערים שמאבדים את השנים שבהן הם אמורים לחלום בעצמם כדי להגשים את חלומותיהם של ההורים. עצוב.

* ציון: 8

ניר, גלי וגידי

פרסומת מונפשת לבזק, ערוץ 2

מנוי בחינם לשידורי הערוצים הפתוחים יוגרל בין הצופים שיצליחו להבין האם הפרסומת החדשה של בזק היא חלק מהפינה של ניר וגלי ב"ארץ נהדרת" או תשדיר פרסומת בפני עצמו.

הפרסומת, שמשודרת בין היתר בצמוד לקדימונים של "ארץ נהדרת", מראה את גידי גוב, ממש כמו "שולי" (גיבור הפינה מהתוכנית), מנהל שיחה עם מכשירי החשמל בביתו, לתפארת האינטרנט של בזק.

בעיקרון אוסרת הרשות השנייה על שידור פרסומות בכיכובם של טאלנטים תוך כדי התוכנית שבה הם מככבים, אבל במקרה דנן - הכוכבים הם מכשיר וידיאו מאויר, DVD וסטרימר.

פעם שירתו משלים על בעלי חיים (ומאוחר יותר, בעידן הטלוויזיה, סדרות מונפשות) מסרים חתרניים שהיו נפסלים על הסף בכל פורמט אחר. היום הם משרתים מסרים שיווקיים. נו, מי אמר שטלוויזיה לא יכולה לעורר הרהורים?

המבחן

"ארץ נהדרת", יום ב' 21:45, ערוץ 2 קשת

אם על "גב האומה" הקיטור הלפלפי-תל-אביבי-תבוסתני עוד נראה חינני, הרי שהאתגר של "ארץ נהדרת" הוא קשה שבעתיים: לך תצחיק כשבא לך לבכות. לפיכך אני מסתכן בהימור שלפיו עד לסיום העונה, נראה ממנה הרבה יותר מהפן הסאטירי, זה שהמבקרים נטו לעיתים להאשימה שאיבדה.

הערב, לפיכך, ניווכח אם סאטירה היא כמו לרכוב על אופניים, אלה שמוציאים מהמחסן בכל פעם שקמה ממשלת ימין.