חברת הסייבר של חח"י מתרחבת לפורטוגל תמורת 45 מ' ש'

חברת סייברג'ים (CyberGym), חברה בשותפות של חברת החשמל, חתמה על חוזה עם חברת החשמל של פורטוגל להקמת תשתיות ותחזוקה של מתקן סייבר ■ סייברג'ים הינה זירת הכשרה, אימון ומרכז הדמיה המאפשרת הכנה לקראת אירוע סייבר

יפתח רון טל / צלם: איל יצהר
יפתח רון טל / צלם: איל יצהר

חברת סייברג'ים (CyberGym), חברה בשותפות של חברת החשמל וחברת ליאקום, חתמה על חוזה עם חברת החשמל של פורטוגל, לתכנן, לבנות ולתחזק מתקן אימוני הגנת סייבר. המתקן יושק בסוף השנה הנוכחית בליסבון. העסקה מוערכת בכ-45 מיליון שקל.

איומי סייבר נחשבים היום לאחד מהאיומים המרכזיים עימם מתמודדות מדינות וחברות. על פי הערכות של מקאפי, אחת מחברות הסייבר הגדולות בעולם, הנזק השנתי של איומי סייבר בשנה מסתכם ב-445 מיליארד דולר. היום כבר קיימת הבנה כי לעולם לא יהיה ניתן למנוע התקפות אלו, ולכן חברות ומדינות נערכות לגילוי מוקדם ולמזעור הנזקים של התקפות אלו.

CyberGym הינה זירת הכשרה, אימון ומרכז הדמיה המאפשרת הכנה לקראת אירוע סייבר. המתקן פועל זה למעלה משנה במרכז ההדרכה חפציבה של חברת החשמל ומשרת מגוון רחב של לקוחות בארץ ובעולם במגוון מגזרים בניהם: אנרגיה, פיננסיים, IT וכו'.

העסקה בפורטוגל כוללת שיכפול של זירת הסייבר, הטכנולוגיה, הכשרות ומתן כלים, ידע וניסיון של מיטב מומחי CyberGym בהגנת סייבר.

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, האלוף (במיל') יפתח רון טל: "זירת האימונים CyberGym של חברת החשמל מכשירה ארגונים וחברות להגן על עצמם מפני האיום הקיברנטי בצורה המוצלחת ביותר, ללא גבולות גיאוגרפיים, מגבלות זמן ופערים טכנולוגיים ואני גאה שחברת החשמל שותפה למיזם חדשני - פורץ גבולות זה".

מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן: "זירת ה CyberGym היא דוגמא למנוע צמיחה ויזמות עסקית בינלאומית המאפשרת באמצעות הידע והנכסים של חברת החשמל לייצר מקורות צמיחה והכנסה".

מנכ"ל סייברג'ים, אופיר חסון: "לאחר שבשנה האחרונה הגיעו לראשונה חברות בינלאומיות מחו"ל להתאמן בסייברגי'ם, ממשיכה החברה במימוש החזון, הקמת רשת זירות עולמית לאימוני הגנת סייבר אשר תשמש את התשתיות הקריטיות בעולם ואת כלל הציבור".