האחיינית של יצחק תשובה מקפיצה את סצנת האמנות בב"ש

אור תשובה: "כבר נתקלתי באנשים שניסו לבדוק איך ייתכן שאני צעירה ומצליחה, שבגיל 24 סיימתי תואר שני בהצטיינות, ואני אוצרת שהקימה מתחם אמנות - נוח להם לחשוב שזה בגלל הדוד שלי" ■ מיוחד ל"ליידי גלובס"

אור תשובה / צילום: איל יצהר
אור תשובה / צילום: איל יצהר

היא האוצרת הצעירה ביותר בארץ, רק בת 26. אחרי שהתעקשה להקים חלל אמנות דווקא בבאר-שבע, נולד בעיר מתחם תרבות חדשני שמושך אליו את תושבי הדרום. "יש בעיר הזאת משהו שמאפשר יזמות, ויש בה סצנת תרבות אלטרנטיבית מפותחת מאוד. כאן דברים צומחים מלמטה", אומרת היזמית וחוקרת האמנות אור תשובה.

- באר-שבע לא מזוהה עם אמנות. לקחת סיכון.

"זה נכון, ולא ידעתי אם יהיה ביקוש. התחושה היא שאת מחזיקה את כל הסצנה האמנותית על הכתפיים, אבל מצד שני לא רציתי להיות מתחם אחד מתוך 100. אגב, אני לא בטוחה שבתל-אביב ובלונדון מוזיאונים וגלריות במצב אחר משלנו - הם עומדים ריקים במשך כל השבוע".

- מאיפה האומץ? זה עובר בגנים של משפחת תשובה?

"החוצפה והאומץ עוברים במשפחה שלי בגנים, לחשוב בגדול, להעז, ההישגיות, לא להתייאש והאמביציה - לכולנו יש את זה.

"כבר נתקלתי באנשים שניסו לבדוק איך ייתכן שאני צעירה ומצליחה, שבגיל 24 סיימתי תואר שני בהצטיינות, ואני אוצרת שהקימה מקום - נוח להם לחשוב שזה בגלל הדוד שלי (יצחק תשובה). חד-משמעית אין לזה קשר, מעולם לא עבדתי בשום פרויקט שדודי תרם לו, ומעולם הוא לא הרים טלפון לאוצרים או אמנים כדי לקדם אותי. גם את לימודיי היקרים מימנתי בעצמי - לא כי הוא לא היה עוזר, אלא כי לא ביקשתי".