הישראלים המוכשרים שוויתרו על סטארט-אפ לטובת הצבא

במדינה שבה צעירים מבריקים מוצאים את ייעודם בזינוק מסטארט-אפ לסטארט-אפ, מגיע שירות צבאי של 3 שנים שהאקזיט היחיד שיש בו הוא לרגילה ■ ועדיין, למרות ההבטחות לכסף גדול ולקריירה משגשגת, הם לא מהססים לעצור הכול ולגייס את היצירתיות שלהם לטובת צה"ל

פיקוד קוד / צילום: כפיר זיו
פיקוד קוד / צילום: כפיר זיו

הסטארטאפ: "המכבסה החברתית", אתר לגיוס לייקים בפייסבוק

מייסד: סמל מיקי חסלבסקי, 21, מש"ק באגף התקשוב

רזומה: הקמת מערכת בלוגים לצעירים בשם "הבועה"

"בפעם הראשונה שבניתי אתר הייתי בן 8, סבבה?", אומר מיקי חסלבסקי כשהוא נשאל איך הכול התחיל.

האתר ההוא נסגר עם איום בתביעה מעו"ד על רקע שיתוף לא חוקי של קבצים, אבל את חסלבסקי זה לא עצר. "בגיל 15 הקמתי מיזם שנקרא 'הבועה', מערכת בלוגים לצעירים, ובגיל 17 הקמתי את 'המכבסה החברתית'. מכרתי אותו קצת לפני שהתגייסתי, כי בהתחלה גויסתי לקורס מ"כים של חיל האוויר ולא יכולתי להמשיך להתעסק בזה".

- בכמה מכרת?

"בסכום מכובד יחסית בשביל ילד בן 17. חבל שלא המשכתי עם זה הלאה, אבל לא היו לי יותר מדי ברירות".

"המכבסה החברתית" הוא אתר שמאפשר לגולשים ולארגונים לסחור בלייקים ובצפיות בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות, כשהתשלום מתבצע בכסף וירטואלי. את התשלום הווירטואלי ניתן להמיר בלייקים לעמוד אחר או בפרסים שונים.

אחרי התיכון ("להורים היה חשוב שאסיים בגרות מלאה, אז עשיתי את זה בשבילם, למרות שלא ראיתי בזה צורך"), גויס חסלבסקי כאמור לחיל האוויר, אבל בהמשך הורד לו הפרופיל והוא הועבר לאגף התקשוב.