הפיטורים בכיל יוקפאו עד לדיון נוסף בביה"ד לעבודה

ביה"ד לא הסכים לדון בבקשת ההסתדרות להוציא צו מניעה לפיטורים - והחזיר את הדיון לביה"ד בב"ש ■ העובדים ימשיכו בשביתה שבה הם נוקטים כבר כחודשיים ■ כיל: העובדים וההסתדרות יצטרכו להגיש התנגדות לתהליך הפיטורים

כיל / צילום: ההסתדרות
כיל / צילום: ההסתדרות

גם אחרי הדיון שהתקיים היום (ב') לפני נשיא בית הדין הארצי לעבודה, יגאל פליטמן- המשבר המתמשך בכיל עוד רחוק מלהסתיים. פיטורי העובדים בתרכובות ברום ובמפעלי ים המלח, שהוקפאו בידי הנהלת כיל - ימשיכו להיות מוקפאים גם בימים הקרובים ובמקביל, העובדים ימשיכו בשביתה שנמשכת כחודשיים וחצי.

הדיון לפני השופט פליטמן הוקדם להיום, בעקבות בקשת כיל מהשבוע שעבר על רקע פיצוץ המו"מ בין ההסתדרות והעובדים.

נציגי ההסתדרות ביקשו מהשופט פליטמן לדון על הוצאת צווים שימנעו מהנהלת כיל לממש את כוונתה לחדש את פיטורי העובדים בתרכובות ברום ובמפעלי ים המלח.

אלא שדיון על הבקשה לא התקיים - והצדדים סיכמו על החזרת ההתדיינות המשפטית במשבר לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע. בכוונת העובדים וההסתדרות להגיש בשבוע הקרוב לביה"ד האזורי את הסגות על חוקיות הליך הפיטורים בתרכובות ברום ובמפעלי ים המלח - לקראת דיון שיערך בנושא.

יו"ר ועד העובדים בתרכובות ברום, אבנר בן סניור, אמר בתום הדיון היום כי "אנו נמשיך במאבקנו הצודק ואת השביתה במפעלים עד שהנהלת כיל תפנים שפיטורים הם לא התייעלות, בייחוד במקרה של חברה שחילקה השנה מעל 3 מיליארד שקל דיבידנד".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן מסר בהתייחס להחלטה: "אני שמח שבית הדין לא אפשר להנהלת כיל להמשיך בפעולות הדורסניות והחד צדדיות שלה. ההסתדרות לא תאפשר פגיעה בתושבי הדרום והעובדים המסורים- תוך ניסיון גם לפגוע בעבודה המאורגנת".