דיווח: "מנהיג דאעש נפצע קשה בהפצצה בעיראק"

ה"גרדיאן" הבריטי דיווח כי מנהיג "המדינה האיסלאמית" כמעט נהרג בתקיפה סמוך לגבול הסורי ב-18 במרץ, וכי מפקדי הארגון שחששו לחייו התכוננו לבחור לו מחליף

אבו באכר אל בגדדי / צילום: רויטרס
אבו באכר אל בגדדי / צילום: רויטרס

מנהיג דאעש אבו-בכר אל-בגדאדי נפצע קשה בהפצצה של הקואליציה אמריקנית בעיראק בחודש שעבר - כך דיווח בצהריים (ג') ה"גרדיאן" הבריטי. על פי הדיווח, המוגדר כבלעדי ומתבסס על "מקור בעל קשרים לדאעש", אל-בגדאדי נפצע פצעים מסכני-חיים בתקיפה, אך לאחר מכן התאושש מעט. ואולם, בדיווח נכתב כי מנהיג דאעש טרם חזר לתפקודו המלא.

על פי ה"גרדיאן", פציעתו של אל-בגדאדי גרמה לטלטלה עזה ביותר בקרב מפקדי "המדינה האיסלאמית". המפקדים כינסו ישיבת חירום מחשש שפצעיו יכניעו אותו, וכבר התכוננו לבחור מנהיג חדש במקרה של מותו. שני מקורות נוספים - דיפלומט מערבי ויועץ עיראקי - אישרו בפני ה"גרדיאן" כי התקיפה אירעה ב-18 במרץ במחוז נינווה שבמערב עיראק, לא רחוק מהגבול הסורי.

בעבר כבר דווח כמה פעמים כי אל-בגדאדי נפצע בתקיפות אמריקניות, ואף דווח כי הוא נהרג. שמועות על מותו של בגדאדי נפוצו כבר בחודש יולי 2014, וגם בחודש נובמבר דיווחה "אל-ערבייה" כי אל-בגדאדי נפצע קשה בתקיפה אווירית.

בחודש שעבר, דיווח העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" כי יחידה עילית של כוחות הביטחון העיראקיים ניסתה להתנקש בחייו של אבו-בכר אל-בגדאדי בסוף 2014. על פי הדיווח, המודיעין העיראקי גילה כי בגדאדי ובכירים נוספים בארגון מתכנסים באזור העיר קאים, בתוך מבנה המשמש כגן ילדים.

ב"סאנדיי טיימס" נכתב כי האישור הסופי לחסל את בגדאדי התמהמה, בשל קצר בתקשורת בין משרד ההגנה ומשרד ראש הממשלה. בגדאדי עזב את המקום, והתקיפה כשלה. יצוין כי בחודשים האחרונים דווח כמה פעמים על מותו של בגדאדי ושל בכירי הארגון, ומהימנות הדיווח אינה ברורה.