התעשיינים ומרכנתיל מקימים קרן של חצי מיליארד שקל

מדובר בקרן משותפת שתעמיד הלוואות של עד 15 מיליון שקל לעסק קטן או בינוני לתקופה של עד 12 שנה, במטרה לחדש ציוד ואמצעי ייצור

שרגא ברוש / צלם: תמר מצפי
שרגא ברוש / צלם: תמר מצפי

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ומנכ"ל בנק מרכנתיל, אורי ברוך, הכריזו היום (א') על הקמת קרן הלוואות חדשה בהיקף של 500 מיליון שקל שתעמיד הלוואות להרחבה ולפיתוח של מפעלים קטנים ובינוניים. מדובר בקרן משותפת שתעמיד הלוואות של עד 15 מיליון שקל לעסק קטן או בינוני לתקופה של עד 12 שנה, במטרה לחדש ציוד ואמצעי ייצור ובכך להעלות את פריון העבודה ולשפר את כושר התחרות של התעשייה הישראלית בשוקי העולם.

לדברי ברוש, הקרן החדשה מיועדת לבעלי מפעלים שהם חברי התאחדות התעשיינים ומחזור המכירות השנתי שלהם הוא עד כ-150 מיליון שקל בשנה ובעלי ותק של עד יותר מ 3 שנים. ברוש הוסיף ואמר כי בימים אלה מתקיים בין התאחדות התעשיינים לבין בנקים נוספים משא ומתן בניסיון לאפשר את הרחבת הקרן החדשה להיקף כולל של כמיליארד שקל.

על פי הערכות, בהתאחדות התעשיינים כאלף מפעלים קטנים ובינוניים שעונים לקריטריונים לקבלת הלוואות מהקרן המשותפת עם מרכנתיל. 60% מהערבות להלוואה שתועבר לבעלי העסקים, תהיה של הקרן ההדדית, שנועדה לבטח מפעלים מפני שביתות אך כעת היא תגדיל את מצאי האשראי למפעלי ועוד כ 40% ערבות של הבעלים ושיעבוד של מכונות וציוד לייצור: "שיתוף הפעולה להקמת הקרן נוצר לאור הקושי בו נתקלו מפעלים בינוניים במימון קווי ייצור, ציוד ומכונות לטווח ארוך שעד היום לא קיבל פתרון מתאים כפי שמוצע בקרן החדשה. בעזרת הקרן, מפעלים רבים בארץ יוכלו להשתדרג, להשתכלל ולהגביר את היעילות והפריון", אמר מנכ"ל מרכנתיל, ברוך.

לדברי ברוש "הגדלת הפריון תאפשר לתעשייה הישראלית לצמוח בארץ ובעולם, תייצר אלפי מקומות עבודה יציבים ותסייע בשיפור שכר העובדים במשק".