מי הזיז את הצינור שלי

התכנים ב"צינור לילה" פחות מתאימים לי בפריים-טיים

גיא לרר / צילום: איל יצהר
גיא לרר / צילום: איל יצהר

"צינור לילה", ימים ראשון עד חמישי 22:20, ערוץ 10

המתמטיקה הכתיבה את המהלך: "צינור לילה" המצוינת של גיא לרר הייתה אי ירוק בים של שידורים חוזרים. היא הייתה אהודה בעיקר על צעירים, נהנתה מצפייה טובה גם בשידורים חוזרים והצליחה ליצור כמעט "יש מאין" (אם כי המערכת גדלה והשתכללה תוך כדי תנועה) - חיבור טוב, אפקטיבי ואלגנטי בין שתי פלטפורמות: הטלוויזיה הוותיקה והרשת היורשת.

יכול להיות שזה רק אני, יכול להיות שאני סתם כועס על כך שמישהו הזיז את הצינור שלי, אבל את מה שצרכתי בהנאה גדולה אחרי חצות, אני מחמיץ כמעט בכל יום מאז המעבר: אולי אלה התכנים שהתאימו לי לקראת שינה ופחות מתאימים לי בפריים-טיים, אולי זו התחרות מצד משדרים בערוצים אחרים.

ימים יגידו. בינתיים מה שהיה עבורי כוס התה בדרך למיטה, מתקשה להפוך למנה העיקרית של הערב.

חזרת פתאום

ברצלונה-באיירן מינכן, יום רביעי 21:30, ערוץ 2 רשת

תיכף נגיע לסיפור שמלווה את המשחק הזה, אבל קודם כל קצת על הפלטפורמה: רייטינג של אירועי ספורט, ובמיוחד משחקי כדורגל מכריעים, הוא בעייתי מאוד למדידה. לפני כ-3 שנים, למשל, נפגשו מנצ'סטר יונייטד וברצלונה בגמר ליגת האלופות. זה היה אחד ממשחקי הגמר הנצפים ביותר בישראל, כנראה בשל האהדה הרחבה לשתי הקבוצות.

הרייטינג, לעומת זאת, היה נמוך מ-30% מן הסתם, שכן אין לשיטת המדידה הקיימת דרך לחשב את עשרות, אם לא מאות נקודות השידור בפאבים ובמסעדות באותו הערב שבהן צפו במסך ענק אחד מאות אנשים.

הוא הדין למשל לגבי גמר המונדיאל, משדר שאני לא מכיר כמעט מי שצופה בו בגפו: גם מי שנשאר בבית מצרף אליו לרוב כמה חברים. רוצה לומר: במעמדי שיא של שידורי ספורט, הספרות בטור הרייטינג לא קרובות אפילו לתאר את המציאות.

המשחק הערב הוא "חצי גמר", תרתי-משמע. לא מעמד השיא של העונה, אבל נוגע בו: שתי קבוצות מלהיבות (אם כי באיירן מינכן פצועה וחבולה), ובעיקר חזרתו של המאמן פפ גווארדיולה, היום במינכן, אל כור מחצבתו ואל הקבוצה שהפך במו-ידיו לטובה בהיסטוריה של הכדורגל.

אז יכול להיות שבזכיינית ערוץ 2 רשת יגלו מחר שהרייטינג הרשמי לא היה גבוה בהרבה משידור חוזר, נניח, של "הכול הולך". עדיין, היא משמשת אכסנייה לאירוע טלוויזיוני שכל העולם מדבר עליו.

על מה שמדברים מעט פחות הוא על קול הדממה הדקה שבה נפרד ערוץ הספורט מתוכנית הדגל שלו - אולפן ליגת האלופות. מישהו מחובבי הספורט בארץ הבחין שאתמול תמו שידורי התוכנית הזאת של ערוץ הספורט לעונת 2014-2015?