יאכטות, ביקיני ואינסטגרם: הכירו את ילדי העשירים של טהראן

ילדי העשירים באיראן, שצברו הון עתק מהסנקציות הבינלאומיות והקשרים ההדוקים עם השלטון, דואגים לתעד את חייהם הראוותנים בקבוצת האינסטגרם "The Rich Kids of Teheran"

פריבש אכברזאדה / צילום מסך
פריבש אכברזאדה / צילום מסך

משתזפים בביקיני בבריכה פרטית, מצטלמים בבגדי מעצבים ותכשיטי זהב, חוגגים על יאכטות ונוהגים במכוניות יוקרה מנקרות עיניים. תתפלאו לגלות אבל התמונות הללו הן לא של ילדי עשירים בניו יורק או בברלי הילס, אלא דווקא של צעירים איראניים, השייכים לאלפיון העליון של הרפובליקה האסלאמית - אותו מעמד של עשירים חדשים שצברו הון עתק הודות לסנקציות הבינלאומיות והקשרים ההדוקים עם השלטון.

אותם צעירים מנהלים אורח חיים ראוותני ונהנתני במיוחד, מתעדים את עצמם ללא הרף, ומקפידים להעלות את התמונות בקבוצת האינסטגרם "The Rich Kids of Teheran" שזוכה לעשרות אלפי עוקבים ברחבי העולם.

עכשיו אותו מעמד חדש סופג ביקורת קשה אחרי שאחת מילדות האינסטגרם, פריבש אכברזאדה שמה, נכדתו של אחד הפקידים הבכירים באיראן, נהרגה בתאונה מחרידה בפורשה צהובה, ביחד עם חברתה שהתגוררה באחת השכונות העניות בטהראן. מיד אחרי שתמונת הפורשה המרוסקת עלתה לרשת, היא הפכה לויראלית והציתה זעם גדול בקרב האיראנים שמאסו באי השוויון במדינה בה המשטר צמח על יסודות המלחמה בשחיתות. אפילו המנהיג הרוחני העליון של איראן, עלי חמינאי, הגיב בנושא ואמר שצעירים שמציגים לראווה את הונם "יוצרים חוסר ביטחון פסיכולוגי בחברה".