לא סופר אף אחד

נתן אשל התחייב שלא לעבוד יותר בשירות המדינה. אז התחייב

נתן אשל / צלם: אוריה תדמור
נתן אשל / צלם: אוריה תדמור

נתן אשל לא סופר אף אחד. לא את מערכת המשפט הישראלית, לא את חוקי האתיקה ולא את אזרחי מדינת ישראל. על כל אלה הוא מצפצף בראש חוצות כבר 3 שנים, בלי פחד ובלי טיפת בושה. הוא ירא רק מבורא עולם, שרה נתניהו וראש הממשלה בנימין נתניהו, לא בהכרח בסדר הזה.

ולראיה: בשיאו של המשא-ומתן הקואליציוני מורט-העצבים צולם אשל יושב במלון המלך דוד בירושלים עם צוות המשא-ומתן של הליכוד וישראל ביתנו, כאילו לא הורחק בבושת-פנים מכל עיסוק ציבורי, לאחר שהודה כי הטריד מינית עובדת בלשכת נתניהו בעת כהונתו כראש הסגל.

תגובתו של אשל לנוכחות המקוממת באותה פגישה מעידה על האופן שבו הוא מזלזל ברשויות החוק ובנו: "עברתי במקרה ואמרתי שלום", אמר, "איני חלק מצוות המשא-ומתן. לכן אין בעיה לכתוב שאני גם חבר בצוות מינוי האפיפיור". טעות, מר אשל. אף אחד לא היה נותן לך אפילו להתקרב לקריית הוותיקן.

למי שלא בקיא בפרטים - בינואר 2012, לאחר שנמסרו ליועץ המשפטי לממשלה חשדות לפיהם אשל הטריד עובדת לשכה, נפתחה חקירה נגדו, ובמהלכה נמצאו תמונות שהוכיחו כי ראש הסגל נהג לצלם את העובדת מתחת לחצאית.

מכיוון שמדובר באדם מיוחס עם קשרים מצוינים ברחוב בלפור, נתפרה עבורו עסקת טיעון חלומית בנציבות שירות המדינה: הוא עמד לדין משמעתי בלבד, קיבל נזיפה חמורה בשל עבירת משמעת, הודה כי צילם "צילום לא מקובל", נכנס למחשב של העובדת ללא הסכמה ומסר מידע הנוגע לה לגורמים בלשכה - ויצא ללא רישום פלילי. רק שהיה תנאי מפורש לכל הפינוק הזה: אשל התחייב שלא לעבוד יותר בשירות המדינה.

אז התחייב.

מיום מתן פסק הדין הקל באופן שערורייתי, אשל נמצא בכל צומת משמעותית בפוליטיקה הישראלית, כאילו אין שופטים בישראל.

אחרי תקופת צינון קצרצרה הוא המשיך לפקוד את לשכת ראש הממשלה על בסיס יומיומי, למרות מחאותיה של תנועת אומ"ץ. ב-2013 היה מעורב במשא-ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה, ושלח בטעות מייל לשלי יחימוביץ', שהופנה ליועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, בו התייעץ ושאל אם יוכל לעמוד בראש צוות המשא-ומתן של הליכוד ביתנו.

מבחינה חוקית אין מניעה, לכאורה, להשתתפותו של אשל בפגישות כאלה, כל עוד הוא אינו מקבל עליהן שכר. מצד שני, מבחינה ציבורית, אסור לו לדרוך בשום מקום בעל נגיעה לציבור - אם לא מבחינה מצפונית, אז לפחות מתוך מניעים אגואיסטיים של כבוד לפסק הדין המגוחך שניתן לו, אשר איפשר לו להמשיך ולנצל את קשריו כדי לסגור עסקאות תיווך מכניסות, כמו זו שביצע עבור מקורות במקסיקו, שהעשירה את חשבון הבנק שלו בכ-850 אלף שקל.

אם אשל ממשיך בשלו למרות מחאותיהם של ארגוני נשים שזועקים את זעקת המוטרדת וכל מי שהמוסר עומד לנגד עיניו, וכל זה בגיבוי מלא של ראש הממשלה - כנראה שהשליחות הציבורית בוערת בו כאש.

אם זה אכן כך, יתכבד אשל ויעמוד לדין כמו כל אזרח שומר חוק ויוכיח את חפותו. מכיוון שזה לא עומד לקרות, יואיל נא לעשות לביתו ובשקט - וכמה שיותר רחוק מאיתנו.