ליברמן: להשעות את אילה חסון; ערוץ 1: מנסה להלך אימים

ליברמן: חסון והפרשן הפוליטי חנן קריסטל התבטאו באופן גזעני כלפי העולים ממדינות חבר העמים ■ רשות השידור: התקפה צינית וניסיון לסתום לנו את הפה לאחר שחשפנו שחיתות בישראל ביתנו

אביגדור ליברמן / צילום: אוליביה פיטוסי-הארץ
אביגדור ליברמן / צילום: אוליביה פיטוסי-הארץ

חבר הכנסת אביגדור ליברמן דורש את השעייתה של מנהלת חטיבת החדשות של ערוץ 1, אילה חסון, ושל הפרשן הפוליטי, חנן קריסטל, בטענה כי "התבטאו באופן גזעני" כלפי ציבור העולים ממדינות חבר העמים.

במכתבים ששלח ליברמן לעורך הראשי של רשות השידור, יונה ויזנטל, וליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, הביא ליברמן תמליל מתוך מגזין "יומן" ששודר ביום שישי הערוץ בערוץ 1, ובו מתייחסים השניים לכך שמפלגת ישראל ביתנו איבדה את משרד הקליטה.

"בינתיים אני שומעת את הדבר הבא, שמשרד הקליטה, שהביא לליברמן כמה מנדטים לא רעים", אמרה חסון, "...ושמה שנקרא יהיה טיהור במינויים, ואז יהיו מינויים חדשים, כדי שבנגלה הבאה אם יהיו בחירות אוטוטו... אז יפרקו לו את המנגנון". לכך ענה חנן קריסטל: "טיהור במרכזי הקליטה", וחסון השלימה: "אלה שהגיעו עם האינפוזיות".

לטענת ליברמן, "הדברים הללו נאמרו בסיומה של שיחה שלמה בה תוקפים בזה אחר זה כל המשתתפים את ישראל ביתנו במילים בוטות וקשות, ומבלי שאפילו אחד מהמתדיינים מציג זווית אחרת של הדברים, שלא לדבר על מישהו שממש יגן על עמדתנו".

לדבריו, "אם ההתקפה הברוטאלית לא הספיקה, השיחה מסתיימת בלעג כולל, גס ונמוך לעולים מחבר העמים בכלל ולמצביעי ישראל ביתנו בפרט... כדאי וחשוב לציין כי רוב האנשים המגיעים עם 'אינפוזיה לקלפיות' הם ניצולי שואה או ותיקי מלחמת העולם השנייה או נכי מלחמה. ההתבטאות הזו היא התבטאות גזענית המכלילה ציבור שלם ומשתמשת בסטריאוטיפים על-מנת לבזות את אותו ציבור.

"כל חטאו של אותו ציבור הוא שהעז להצביע עבור ישראל ביתנו, שנגדה מנהלת אילה חסון מסע-צלב מזה חודשים ארוכים. אותו מסע של הגברת חסון נגד ישראל ביתנו כלל פרסומים לא נכונים וניסיון חוזר ונשנה לפגוע במפלגה ובעומד בראשה.

"התנהלות כמו זו של הגברת חסון היא התנהלות אנטי-עיתונאית בכל קנה-מידה, והיא חמורה שבעתיים כשהיא נעשית באמצעות ניצול ושימוש במשאב הציבורי, שידורי הטלוויזיה הממלכתית. היא חמורה אפילו יותר מכך כשמי שעושה זאת היא גם המנהלת בפועל של חטיבת החדשות, שאמורה לשמש דוגמה לעיתונאים האחרים העובדים בערוץ, ואבוי לאותה דוגמה".

"ניסיון לסתום לנו את הפה"

ברשות השידור דחו את הדברים מכל וכל וכינו אותם "התקפה צינית וניסיון של ח"כ אביגדור ליברמן להלך עלינו אימים ולסתום לנו את הפה".

מהרשות נמסר כי "מאז שבתוכנית 'יומן' פורסמו גילויים חמורים על חקירות השחיתות שעסקו בין השאר בגורמים בישראל ביתנו, ועל המקורבים לאביגדור ליברמן, הפכו 'יומן', ערוץ 1 ואילה חסון יעד להשתלחות בלתי פוסקת של ח"כ ליברמן, שהיום עבר כל גבול, ולמרות זאת לא נירתע ונמשיך לעשות עבודתנו ללא מורא וללא משוא-פנים.

"צר לנו שח"כ ליברמן שרבב באופן ציני את ניצולי השואה למאבק ההישרדות הפוליטית שלו, וזאת למרות שאיש מחברי הפאנל ביום שישי ב'יומן' לא הזכיר במילה ולא בחצי מילה את ניצולי השואה".