המו"מ מתארך - ובחדשות 2 נערכים לביטול תוכניות

נציגי קשת ורשת בישיבת דירקטוריון לפני יומיים: יש להעמיק את הקיצוץ בחדשות 2 ■ החברה עדיין לא הגיעה להסכמות עם ארגון העיתונאים

אבי וייס / צילום: איל יצהר
אבי וייס / צילום: איל יצהר

זכייניות ערוץ 2 דורשות מחברת החדשות של הערוץ להעמיק את הקיצוץ המתוכנן. ל"גלובס" נודע כי במהלך פגישה שנערכה לפני יומיים בדירקטוריון חברת חדשות 2, בו יושבים גם נציגי קשת ורשת, אמרו נציגי חברות-האם כי לאור העובדה שהמשא-ומתן מתארך, והנהלת החברה בראשות אבי וייס עדיין לא הגיעה להסכמות עם ארגון העיתונאים המייצג את עובדי החברה, יהיה צורך לצאת לקיצוץ רחב יותר ולהוריד תוכניות מהאוויר, ולו לזמן מה. לפי שעה לא ברור באילו תוכניות מדובר.

כבר בראשית השנה הובהר לחדשות 2 כי יהיה על החברה לצאת למהלך קיצוצים שיפחית כ-5 מיליון שקל מתקציב החברה. מנכ"ל החברה הודיע לעובדים על כוונה לפטר עד 15 עובדים ולערוך קיצוץ שכר רוחבי לעובדים בדרגות השכר הגבוהות יחסית.

ארגון העיתונאים ביקש לבלום את המהלך, אותו כינה חד-צדדי, ופנה לבית הדין לעבודה. במקביל המשיכו הצדדים להתנהל בניסיון להגיע להבנות.

על-פי גורמים בזכייניות, וייס עדכן בנושא את הדירקטוריון השבוע, ושם הביעו מורת-רוח על כך שלא הייתה התקדמות במהלך הקיצוץ, ודרשו להעמיק אותו בשלב זה של השנה.

לאור זאת, הוסכם כי לפחות תוכנית אחת תרד מהאוויר לתקופת מה, והיום עודכנה הנהלת חדשות 2 בנושא. לצד זה נבחנים צעדי קיצוץ נרחבים אחרים, כמו הגדלת מספר המפוטרים והרחבת קיצוץ השכר למעגלים נוספים של עובדים.

בחדשות 2 סירבו להגיב.

מארגון העיתונאים טרם נמסר בתגובה: "הנהלת חברת החדשות מחויבת לנהל עם הארגון והוועד משא-ומתן לפני שהם מקדמים מהלכים כאלה. מאחר שהעובדים ונציגיהם מגלים על המהלך הזה לראשונה באמצעות ידיעה ב'גלובס', ניתן רק להניח שמדובר בניסיון להפעיל לחץ.

"המשא ומתן לא מתעכב בגלל נציגי העובדים, אלא בגלל ההנהלה שהתחילה לנהל איתנו משא-ומתן רק 3 חודשים אחרי שפנינו אליה, ורק לאחר שהוגשה לבית הדין בקשה לצו מניעה.

"המשא-ומתן יכול היה להבשיל מזמן לכדי הסכם, אך הוא תקוע רק בגלל סירוב ההנהלה למסור נתונים רלוונטיים באשר לקיצוץ. אנו מקווים כי בית הדין יחייב את ההנהלה למסור הנתונים, וכך יוסר המכשול".