אגדת הבלוז בי בי קינג הלך לעולמו בגיל 89

הזמר והגיטריסט האמריקני נכנע למחלת הסוכרת שממנה סבל מאז שנות השמונים ■ קינג, שזכה ב-15 פרסי גראמי במהלך הקריירה שלו, השפיע על דורות של מוזיקאים ■ במסר אחרון למעריציו כתב לפני שבועיים באתר הרשמי שלו: "תודה על איחוליכם ותפילותיכם"

הזמר, היוצר וגיטריסט הבלוז האמריקני האגדי בי בי קינג מת הלילה (ו') בביתו בלאס וגאס בגיל 89. במהלך הקריירה שלו הוציא קינג כ-50 אלבומים, השפיע על דורות של מוזיקאים וזכה בפרסים רבים.

קינג, שנולד במיסיסיפי ב-1925, זכה בלא פחות מ-15 פרסי גראמי - בהם פרס על מפעל חיים בשנת 1987- והיה חבר בהיכל התהילה של הבלוז ושל הרוקנרול. אחד מסימני ההיכר הבולטים ביותר של קינג היה גיטרת הגיבסון שלו, אותה נהג לכנות בחיבה "לוסיל".

בין להיטיו הבולטים של קינג: Sneakin' around, Every day I have the blues, You upset me baby, The thrill is gone, You know I love you, When love comes to town ועוד רבים אחרים.

קינג אובחן כחולה בסוכרת בשנות השמונים ובחודש אפריל האחרון אושפז בבית החולים בעקבות החמרה במצבו. לפני שבועיים עוד הספיק למסור מסר אחרון למעריציו באתר הרשמי שלו: "אני מקבל טיפול בביתי בלאס וגאס, תודה על כל איחוליכם ותפילותיכם".