הסוף לשביתת עובדי הנמלים: ישובו לעבודה עוד הלילה

(עדכון) - העובדים פרצו אמש בשביתה פראית על רקע חתימת הסכמי הפעלה לנמלים החדשים שייבנו בחיפה ובאשדוד ■ בעקבות התערבות יו"ר ההסתדרות ניסנקורן נעתרו הוועדים לבקשתו והודיעו כי ישובו לעבודה

נמל אשדוד / צלם: איל יצהר
נמל אשדוד / צלם: איל יצהר

בעקבות התערבותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ולאחר שקיים פגישה עם ועדי העובדים של נמלי ישראל, נעתרו הוועדים לבקשתו של יו"ר ההסתדרות, והם חוזרים לעבודה באופן מלא כבר הלילה.

יו"ר ההסתדרות שוחח עם שר התחבורה ישראל כ"ץ והודיע לו על כך, אך ביקש לציין כי ההסתדרות תמשיך ותתמוך במאבקם הצודק של עובדי הנמלים, הזכאים לשמירת זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי.

מוקדם יותר היום (ה'), בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע בראשות השופט אילן סופר קבע כי כל עובדי נמל אשדוד שפרצו אתמול בשביתה פראית ישובו לעבודתם, וכי כל הוראה שניתנה על-ידי ועד העובדים או מי מטעמם - בטלה.

שר התחבורה, ישראל כץ: "מברך על סיום השביתה בנמלים ועל כך שוועדי העובדים נענו להחלטת בית הדין לעבודה, שאסר על קיום השביתה. כפי שהודעתי גם בעבר: לא ניכנע גם בעתיד לשביתות ואיומים, והרפורמה בנמלים, שהיום צעדה צעד גדול קדימה עם חתימת הסכמי ההפעלה, תימשך במלוא הקצב עד השלמתה".

בית הדין לעבודה בחיפה, בראשות השופט רמי קוגן, קבע גם כן כי על העובדים של נמל חיפה לשוב לעבודה מיידית. נציגי הוועדים של הנמלים לא הגיעו לדיונים בבתי הדין ולא שבו לעבודה.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר: "ההסתדרות תמכה לאורך כל הדרך במאבקם הצודק של עובדי נמלי ישראל וכך תמשיך לעשות. אך יחד עם זאת, ההסתדרות קוראת לעובדי הנמלים לכבד את ההחלטות השיפוטיות שהתקבלו הבוקר בבתי הדין ולחזור לעבודה".

אתמול (ד') העובדים פרצו כאמור בשביתה פראית. ועדי הנמלים הודיעו כי הם משביתים את העבודה בנמל, בטענה כי הנהלות הנמלים מפרות את זכויותיהם. "בשל פגיעה מתמשכת בזכויות עובדי הנמלים מצד שר התחבורה וממשלת ישראל, החליטו עובדי נמל אשדוד וחיפה לפתוח בשביתה מיידית. העובדים רואים למול עיניהם כיצד ממשלת ישראל פוגעת בפרנסתם, בזכויותיהם ובעתידם שלהם ושל בני משפחותיהם".

על-פי הערכה, תזמון השביתה קשור לטקס החתימה על חוזי ההפעלה של הנמלים החדשים שיתקיים היום. לטענת העובדים, הממשלה מקימה שני נמלים חדשים בחיפה ובאשדוד, זאת מבלי לוודא כי הנמלים הקיימים יוכלו להתחרות בהם.

בתוך כך, אתמול הודיע יו"ר ועד נמל אשדוד, אבינועם שושן, כי הוא מתפטר מתפקידו מ"סיבות אישיות".