לפיד: "נתניהו מנהל גנון"; ליברמן: "נתניהו מיסטר זיג-זג"

יו"ר "יש עתיד" בישיבת הסיעה: "אפשר לחשוב שיחסי החוץ של ישראל במצב כל כך נפלא, שאנחנו יכולים לפורר אותם רק כדי להרגיע כל מיני מאוכזבים בליכוד" ■ ליברמן: "נתניהו הוא לא ימין ולא שמאל"

יאיר לפיד, יו"ר "יש עתיד", התייחס היום (ב') בישיבת הסיעה להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לחלק את סמכויות שר החוץ בין 6 שרים וסגני שרים שונים.

"אפשר לחשוב שיחסי החוץ של ישראל במצב כל כך נפלא, שאנחנו יכולים לפורר אותם רק כדי להרגיע כל מיני מאוכזבים בליכוד שרוצים כרטיס ביקור עם תואר מפוצץ שאין מאחוריו כלום", אמר לפיד. "ראש הממשלה לא מנהל ממשלה. הוא מנהל גנון! ארדן איים להפסיק לשחק, אז ראש הממשלה גרם לבגין להתפטר, האיש הכי הגון בממשלה שלו, לקח מאלקין את התיק לעניינים אסטרטגים והעביר אותו לארדן.

"אלקין רתח, אז נתניהו הפר את ההבטחה המפורשת שנתן לראש העיר ניר ברקת, והעביר לו כפיצוי את תיק ירושלים ועוד חצי כיסא בקבינט, אותו הוא יחלוק ברוטציה עם שטייניץ, שחולק בינתיים עם ארדן את החזית האיראנית, בעוד שעל המשא ומתן מול הפלסטינים הופקד בכלל שר הפנים, סילבן שלום ולא ציפי חוטובלי, סגנית השר, שלא ברור מה נותר לה לעשות, כי יש לנו מקרה נדיר: גם הגננת נכנסה לשחק בארגז החול. ונתניהו שמר לעצמו את תיק החוץ, אחרי שווידא שלא נשאר ממנו כלום".

לפיד הוסיף: "מדינת ישראל לא זקוקה לשר לענייני ירושלים, לא זקוקה לשר לעניינים אסטרטגיים, לא זקוקה לשר לענייני מודיעין, לא זקוקה לסגן שר על תקן של שר לשיתוף פעולה אזורי ובוודאי לא זקוקה לשר ללא תיק. היא כן זקוקה לשר חוץ במשרה מלאה, ששולט על אגף הסברה חזק. כזה שמסוגל להתמודד עם אישומים בחו"ל נגד הלוחמים שלנו, עם הניסיון שכבר יצא לדרך להעיף אותנו מהאולימפיאדה ועם המשבר הבלתי נסבל וחסר האחריות שנתניהו סידר לנו עם הממשל האמריקאי.

"אנחנו לא מדינה רגילה. אנחנו גרים בשכונה הכי גרועה בעולם, ויש לנו את השכנים הכי גרועים בעולם. מלחמת ההסברה היא קריטית. יחסי החוץ שלנו עם אירופה וארה"ב, החזית מול הפלסטינים - כל אלה הם עניין קיומי. אלה לא נושאים שמנהלים אותם 'על הדרך'. זו לא יכולה להיות חלטורה של השר לביטחון פנים, זו לא יכול להיות מה שעושה שר הקליטה בשעות הפנאי שלו, זה לא יכול להיות מה שעושה שר הפנים באוטו בדרך בין מועצות מקומיות. זאת משרה מלאה, אחת הקריטיות שיש בממשלה, והיא מצדיקה מינוי רציני ומכובד".

ליברמן: "יש לנו בעיה גדולה עם נתניהו"

גם יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, תקף את נתניהו ואמר: "שמעתי אתמול את רה"מ מתייחס להחלטת 'ישראל ביתנו' שלא להצטרף לקואליציה הנוכחית ואת קביעתו שאילו מצביעי 'ישראל ביתנו' היו יודעים על-כך מראש לא היינו מקבלים אחוז אחד מהקולות של אלו שתמכו בנו. הוא רק שכח שהסיבה האמיתית ש'ישראל ביתנו' לא חברה בקואליציה הנוכחית היא שהוא, בנימין נתניהו, נטש את המחנה הלאומי והוא לא שייך יותר לימין הישראלי, כי מי שסירב לכלול את מיגור שלטון החמאס בקווי היסוד של הממשלה, מי שסירב לחוקק את חוק עונש מוות למחבלים, מי שלא מוכן לבנות בשכונות היהודיות בירושלים ובגושי ההתיישבות, מי שהסכים לפגוע בשיוויון בנטל - הוא לא שייך למחנה הלאומי.

"תוסיפו לכך את העובדה שרה"מ נתניהו הוא זה שתמך בהתנתקות בכנסת ובגירוש היהודים מגוש קטיף, הוא זה שלפני הבחירות הקפיא את העברת הכספים לרשות הפלסטינית ולאחר הבחירות הפשיר אותם, הוא זה שצעק ביום הבחירות על כך שהמוני ערבים נוהרים לקלפיות באוטובוסים ומיד לאחר הבחירות התנצל בפניהם, לכן, נתניהו הוא לא ימין ולא שמאל אלא מיסטר זיג-זג, אלוף העולם בזיגזגים. אין ל'ישראל ביתנו' שום בעיה עם הליכוד, יש לנו בעיה גדולה עם נתניהו. ולא רק לנו: תשאלו גם את בני בגין, יובל שטייניץ וניר ברקת".