בפעם השנייה השבוע: צה"ל תקף ברצועת עזה

בעקבות הירי לעבר ישראל אמש, שוב תקף הלילה צה"ל מטרות ברצועת עזה ■ שר הביטחון הודיע על סגירת מעברי ארז וכרם שלום והבהיר כי האחריות לירי מוטלת על חמאס

מנהרה שהתגלתה בעזה / צילום: דובר צה"ל
מנהרה שהתגלתה בעזה / צילום: דובר צה"ל

מספר שעות לאחר שרקטה התפוצצה בשטח פתוח סמוך לאשקלון, תקפו הלילה (א') מטוסי חיל האוויר של צה"ל מספר יעדים בצפון רצועת עזה. כמו כן הורה שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, על סגירת מעבר ארז ומעבר כרם שלום.

מדובר צה"ל נמסר כי המעברים נסגרו למעט למקרים הומאניטאריים וכי ההחלטה על פתיחתם תתקבל על-פי הערכת מצב ועל-פי שיקולים ביטחוניים. "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס הכתובת, ועליו מוטלת האחריות", נמסר.

בפעם השנייה ב-3 ימים נורתה אמש רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל והתפוצצה בשטח פתוח סמוך לאשקלון, ללא נזק או נפגעים. אזעקות נשמעו ביישובים בית שיקמה, בת הדר, גיאה, מבקיעים, תלמי יפה ואיזור התעשייה באשקלון. הארגון הסלפי העזתי שלקח אחריות על הירי מוקדם יותר השבוע, הודיע כי הוא העומד גם מאחורי הירי אמש.

ביום רביעי האחרון נשמעו אזעקות באשקלון, בנתיבות ובעוטף עזה בעקבות שיגור שתי רקטות רקטות שהתפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב ולא גרמו לנפגעים או לנזק. שעות ספורות לאחר מכן תקפו מטוסי חיל האוויר שלוש תשתיות טרור ברחבי הרצועה.

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, אמר בתגובה לירי מעזה כי "לא נסכים להיות בני ערובה של שום גורם מעבר לגדר. אני סומך על צה"ל שיידע לאתר את הטרוריסטים ומצפה מהדרג המדיני להחזיר את השקט למרחב".