הפרקליטות: אלון חסן יועמד לדין בכפוף לשימוע

גם יתר החשודים בפרשת נמל אשדוד - דוד חסן, בן-דודו של אלון חסן; האחים יניב ואורי בלטר, בעלי חברת דנה שירותי נמל ולוגיסטיקה; ומנכ"ל נמל אשדוד לשעבר, שוקי סגיס - זומנו לשימוע לפני העמדה לדין

אלון חסן / צילום: אמיר מאירי
אלון חסן / צילום: אמיר מאירי

אלון חסן יועמד לדין בכפוף לשימוע: פרקליטות מחוז דרום, המופקדת על חקירת פרשת השחיתות בנמל אשדוד, הודיעה היום (ד') לאלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר, כי הוא מזומן לשימוע לפני הגשת כתב אישום נגדו.

נזכיר כי חסן יוצג בעבר בידי עו"ד רונאל פישר, והוא הביא למשטרה מידע שהביא לפרוץ החקירה נגד פישר ולהעמדתו לדין בגין שוחד ועבירות נוספות.

גם יתר החשודים בפרשת הנמל - דוד חסן, בן-דודו של אלון חסן; האחים יניב ואורי בלטר, בעלי חברת דנה שירותי נמל ולוגיסטיקה, והחברה עצמה; ומנכ"ל נמל אשדוד לשעבר, יהושע (שוקי) סגיס - זומנו לשימוע לפני העמדה לדין על-ידי הפרקליטות.

נזכיר כי באוקטובר 2014 המליצה המשטרה לפרקליטות על העמדתם לדין של המעורבים בפרשת נמל אשדוד. לפי ההמלצה שאותה מאמצת כעת הפרקליטות, אלון חסן יועמד לדין בגין ביצוע עבירות של קבלת דבר במירמה, הפרת אמונים בתאגיד ועבירות נוספות.

במרכז הפרשה 3 פרשיות משנה:
א. פעילות חברת דנה שסיפקה שירותי תפעול ולוגיסיטיקה בנמל.
ב. פרשיית חברת הניקיון הופס שבבעלות אלון חסן.
ג. פרשיית חברת צ'יף אסיה.

לפי החשד, "ההתקשרות בין חברת דנה לגופים שהיו זקוקים לשירותיה - החברות כיל, שמן ונשר - נכפתה לכאורה באמצעות הפעלת לחץ והצגת מצג-שווא בפני החברות, תוך ביצוע עבירות פליליות, לרבות סחיטה באיומים על-ידי מנהלי חברת דנה, תוך מעורבותו של חסן ותוך ניצול השפעתו ומעמדו של חסן ללחןץ על החברות להתקשר בחוזים אלה. כל זאת באופן בו היה ברור לחברות כי ללא ההתקשרות עם דנה לא תתאפשר עבודתם בנמל".

אם לא די בכך, המשטרה מצאה כי ההתקשרויות עם חברת דנה נעשו למרות שהן גרמו לפגיעה משמעותית בהכנסותיה של חברת נמל אשדוד הציבורית, ובידיעה או עצימת עיניים של המנכ"ל סגיס ובעלי תפקידים נוספים.

עוד נמצא כי "מנהלי חברת דנה וחסן עשו לכאורה שימוש בכספים שהושגו כתוצאה מביצוע העבירות הפליליות, בשווי המוערך בלמעלה מ-20 מיליון שקל, במסגרת ההתקשרויות של חברת דנה עם חברות ששכרו את שירותיה".

בנוגע לפרשיית חברת הניקיון הופס, המוכרת את חומרי הניקוי שלה לחברת קליר, המשטרה מצאה בחקירתה כי חסן ניצל לכאורה את השפעתו בנמל כדי להביא לזכייה חוזרת ונשנית של קליר במכרזים לעבודה בנמל. בחלק מהמקרים נמצא כי כלל לא בוצע מכרז.

בנוגע לפרשייה השלישית, המכונה "צ'יף אסיה", נמצא על-ידי המשטרה כי אנשי חברת דנה התקשרו לכאורה עם אנשי חברת צ'יף אסיה בקשר לרכישת דלק לתדלוק אוניות, החשוד כגנוב, כאשר שווי ההתקשרות בפועל היווה מחצית בלבד מסכום ההשקעה שדווחה כמתחייב.

אלון חסן ודוד חסן מיוצגים בידי עו"ד בני כץ, יניב בלטר מיוצג בידי עורכי הדין רונן רוזנבלום ודניאל קליין, אורי בלטר מיוצג בידי עורכי הדין טל שפירא ואריאל כפרי, ושוקי סגיס מיוצג בידי עו"ד לוליק אסל.

פרקליטיו של שוקי סגיס, עורכי הדין דרור מתתיהו ולוליק אסל, מסרו: "מר סגיס מילא את תפקידו כמנכ"ל הנמל באופן ראוי וללא משוא-פנים, לפי מיטב ניסיונו והבנתו המקצועית. אנו בטוחים כי נצליח לשכנע את הפרקליטות, במסגרת הליך השימוע, כי לא נפל כל פסול בהתנהלותו".

פרקליטיו של יניב בלטר, עורכי הדין רונן רוזנבלום ודניאל קליין, מסרו כי "טענותינו יועלו בפני פרקליטות מחוז דרום".

פרקליטיו של אורי בלטר, עורכי הדין טל שפירא ואריאל כפרי, מסרו בתגובה כי מדובר בשלב זה בכתב חשדות בלבד, וכי מרשם דוחה מכל וכל את החשדות המיוחסים לו. "בכוונת מרשנו לממש את זכותו לשימוע, ואנו סבורים כי לאחר שתישמע עמדתו, הדברים ייבחנו בפרקליטות פעם נוספת, ולא יוגש נגדו כתב אישום".

פרשת נמל אשדוד
 פרשת נמל אשדוד