חיים כץ דורש להשעות את אורי יוגב בשל התביעה נגדו

כץ לנתניהו: "לא ייתכן שאדם אשר עומדת נגדו תביעת ענק ומואשם ב'תרגיל עוקץ' במיליוני שקלים ימשיך ויכהן כמנהל רשות החברות הממשלתיות. יש להשעות באופן מיידי את אורי יוגב עד שיתקבל פסק הדין בעניינו"

ח"כ חיים כץ / צילום: איל יצהר
ח"כ חיים כץ / צילום: איל יצהר

שר הרווחה, חיים כץ, דורש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להשעות את ראש רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב.

בפתח ישיבת שרי הליכוד הבוקר (א') אמר כץ לנתניהו כי הוא דורש ממנו להשעות מיידית את יוגב עד לבירור תביעת הענק נגדו המתנהלת בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

כץ אמר לנתניהו כי "לא ייתכן שאדם אשר עומדת נגדו תביעה ענק ומואשם ב'תרגיל עוקץ' במיליוני שקלים ימשיך ויכהן כמנהל רשות החברות הממשלתיות. יש להשעות באופן מיידי את אורי יוגב עד שיתקבל פסק הדין בעניינו".

לדברי כץ, מדובר בתביעה שהגיש איש העסקים אדווין (בני) טיש בסכום של 15,175,300 שקל בגין שורה של מעשי תרמית, מצגי-שווא והפרות מערכת הסכמית לכאורה שהתבצעו על-ידי יוגב וגרמו לטיש להשקיע סכום של 3.9 מיליון דולר בחברת ווייטווטר שהיתה בבעלותו של יוגב וגרמה לו להפסדים כבדים.

כתב התביעה מעלה כי יוגב הציג את עצמו כמי "שמחויב במאת האחוזים לחברה, טענה שהופרכה, והחברה נותרה ללא גורם מנהל של ממש וללא יד מכוונת, תוך שיוגב מפקירה למען עיסוקים אחרים. כך, ובין היתר תחזיות פיננסיות מוקדמות שהוצגו לתובע - התבררו כמגמתיוית, מנופחות ומעוותות".

יש לציין כי התביעה האמורה הוגשה בטרם מינויו של יוגב לתפקיד ראש רשות החברות הממשלתיות, והיא נבדקה הן על-ידי ועדת האיתור והן על-ידי היועץ המשפטי לממשלה, שלא מצאו בה כל מניעה למינויו לתפקיד.

כץ ויוגב נמצאים בסכסוך מזה תקופה ארוכה, בין היתר על רקע ניסיונותיו של יוגב להפסיק את כהונתו של כץ כיו"ר ועד עובדי התעשיה האווירית.

יוגב לא הגיב לידיעה.