"תומך של נתניהו בקונגרס מחזיק במניות נובל ב-2 מיליון דולר"

ח"כ שלי יחימוביץ': "נתניהו בחר במודע לתת לאמריקאים את המתנה הזאת ואף התחייב בפניהם לסגור עסקה, מהר, ובתנאים מופלגים לנובל" ■ "ראש הממשלה נכנע כניעה מוחלטת ללחץ האמריקאי במקום הכי כואב"

שלי יחימוביץ'  / צילום: רויטרס
שלי יחימוביץ' / צילום: רויטרס

למייקל מק'קול, יו"ר ועדת הקונגרס לבטחון המולדת בארה"ב יש 2 מליון דולר במניות נובל אנרג'י - כך כותבת היום (ה') ח"כ שלי יחימוביץ' בעמוד הפייסבוק שלה בהקשר למתווה הגז שאמור להיסגר, ומזכירה כי מדובר ב"תומך נלהב של נתניהו". הנתונים נמצאו באתר הצהרות ההון של פוליטיקאים אמריקאים.

יחימוביץ' ממשיכה וכותבת: "מעניין, נכון? ובכל זאת, הרי נתניהו לא ידוע כאחד שמהסס לפתוח זירות וחזיתות מול הממשל האמריקאי. לפעמים עד כדי שבירה מדאיגה ומסוכנת של כל כלל אפשרי.

"אז זו הפרשנות האישית שלי, והיא נשענת על עוד פרטי מידע שיש בידי: נתניהו בחר במודע לתת לאמריקאים את המתנה הזאת ואף התחייב בפניהם לסגור עסקה, מהר, ובתנאים מופלגים לנובל (על החברות שלו עם תשובה בפעם אחרת). וכך, באופן אבסורדי, ראש ממשלה שהמומחיות שלו היא התגרות באמריקאים והליכה עד הקצה ביחסים איתם, ראש ממשלה שהלאומיות וזקיפות הקומה בגרונו, הוא זה שנכנע כניעה מוחלטת ללחץ האמריקאי במקום הכי כואב, הכי משפיע על החברה והכלכלה בישראל בעשרות השנים הבאות.

"כאן אני מאמינה, בצער, אנחנו אוכלים את פירות הבאושים של היחסים הקשים עם האמריקאים. לו הייתה קצת יותר מחשבה תחילה בתחזוק הקשר עם הבית הלבן, לו היו פחות התגרויות, לו היה לנו ראש ממשלה שלפחות משמיע קולות של נכונות להסדר מדיני - לא היינו משלמים עכשיו את המחיר היקר הזה".

מוקדם יותר היום נחשף כי מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי מחזיק במניות של חברת האנרגיה נובל אנרג'י בהיקף של בין 500 אלף דולר למיליון דולר, כך עולה מהצהרת ההון של קרי כפי שפורסמה באתר opensecrets ונכונה לשנת 2013.

ע"פ הערכות הונו הפרטי של קרי נאמד ביותר ממיליארד דולר והוא מנהל בנאמנות עיוורת תיק השקעות בשווי כולל של כ-150 מיליון דולר, הכולל בין היתר אחזקות במניות כגון 3M, אפל בנק אוף אמריקה ועוד מאות מניות.

מאחר וחברת נובל אנרג'י האמריקאית היא אחת השותפות המרכזיות במאגרי הגז שנתגלו בישראל, קרי היה מעורב בשנים האחרונות בניסיון למצוא פשרה שתגשר בין רשויות הרגולציה בישראל לבין שותפיות הגז ותוביל לפיתוח המאגרים.