מי מחפש את תנ"צ ברכה?

מה שידוע הוא שברכה נהג ביושר כשוויתר על 100 אלף דולר. אתם מכירים הרבה אנשים שיעשו זאת?

תנ``צ אפרים ברכה / צילום: מוטי קמחי-ynet
תנ``צ אפרים ברכה / צילום: מוטי קמחי-ynet

לאחרונה יש פרסומים רבים על חשדות "חדשים" נגד תת-ניצב אפרים ברכה. מדווחים שהמשטרה חוקרת אותו, שעומדים להשעות אותו, יש עיתונים הנוזפים ביועץ המשפטי ובמפכ"ל על שאינם משעים את ברכה כבר עכשיו, מיד, אתמול.

אולי הציבור ברובו אינו מודע לכך, מכיוון שהפרסומים מופיעים בעיקר באמצעי תקשורת סקטוריאליים. או, אם לדייק, באמצעי תקשורת מהמגזר החרדי, בהם "כיכר השבת" ו"חרדים 10".

אפילו לא בשר כשר

ניסיתי למצוא "בשר", כלומר טענות מוכחות בפרסומים השונים - ומצאתי כמעט רק רמזים והכללות, כמו שוחד, הפרת אמונים וכיו"ב. בשר לא מצאתי, אפילו כשר.

מכאן שכל מה שידוע בוודאות על ברכה זה ש"ב-2012 דיווח ברכה למפקדיו כי פינטו הציע לו שוחד בתמורה להעברת מידע על חקירה שבה היה מעורב, ברכה ורעייתו צוידו במכשירי הקלטה ותיעדו העברת כ-100 אלף דולר אמריקאי מרעייתו של פינטו לרעייתו של ברכה" (ויקיפדיה).

מושחת ומשחית

כלומר, מבחינת ההוכחות, מה שידוע הוא שברכה נהג כאדם וקצין ישר, תוך שהוא מוותר על 100 אלף דולר! אתם מכירים הרבה אנשים שעשו או שהיו עושים זאת? ברכה הלך עם הצעת השוחד למשטרה, וכך החלה הפרשה החושפת את מעללי פינטו.

מעשה זה של ברכה היה חשוב לא רק מבחינת החוק והמשפט, אלא גם מההיבט החברתי-ציבורי. כל-כך הרבה אנשים, בהם "חשובים", נשבו בקסם של הרב פינטו, שתהרגו אותי אם אני מבין אותו. לולא הביא אותו ברכה לדין, אין ספק כי מפעל השוחד והרמייה של פינטו היה ממשיך לפעול, באופן מושחת ומשחית.

פינטו מחפש נקמה?

אבל היה די ברור שפינטו לא ישקוט. יש לו את העסקנים ו"העיתונאים" החרדים, יש לו הרבה כסף כדי לרפד את מי שצריך - ואת התוצאות אנחנו רואים בדיווחים שנראים יותר כרדיפה מגמתית מאשר כעשייה עיתונאית.

לציבור הדתי, בדרך-כלל, יש מעט מאוד סבלנות אל החוק, בין אם מדובר בשוחד, ובין אם באונס קטינים על-ידי רבנים. מובן שלא כל הציבור החרדי עוסק בכך. אבל הציבור הדתי ברובו לא מוחה ולא מתריע. ובכך הוא משתף פעולה.

כמה שיותר ברכות

האם יש ממש כלשהו בטענות נגד ברכה? אני לא יודע. אבל נראה לי שגם אלה המדווחים על הטענות, לא ממש יודעים. כל העניין נראה בשלב זה כניסיון לנקום בברכה על שהביא לדין את הצדיק והקדוש מאשדוד.

אם ברכה נקי, נקווה שהניסיון לפגוע בו לא יצלח, כי אנחנו זקוקים לאנשים, במיוחד אנשי משטרה, המביאים נוכלים כמו פינטו אל בית המשפט. אנחנו זקוקים לכמה שיותר ברכות.