זכו באליפות ישראל? אז מה: הפועל ירושלים לא תהיה ביורוליג

הקבוצה קיבלה הודעה מהנהלת מפעל הכדורסל האירופי הבכיר כי לא תוכל לשחק בו בעונה הבאה לצד מכבי ת"א ■ הספונסרית הראשית של היורוליג, טורקיש איירליינס - יכולה לחגוג עם 4 נציגות שישתתפו במפעל ב-2015/16

דני פרנקו / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה
דני פרנקו / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה

אכזבה גדולה להפועל ירושלים: האלופה הטרייה של ליגת העל בכדורסל התבשרה הערב (ב') כי למרות התואר בו זכתה לראשונה בתולדותיה, ועל-אף המתקן הגדול שברשותה (אולם הפיס ארנה שמכיל 11.6 אלף מקומות ישיבה) - היא לא תוכל להצטרף ליורוליג בעונה הבאה.

הנהלת מפעל הקבוצות הבכיר באירופה העדיפה לתת עדיפות בולטת לטורקים - שקיבלו ארבע נציגות במפעל (נזכיר כי הספונסר הראשי של היורוליג הינו חברת התעופה טורקיש איירליינס). גם הרצון של היורוליג לפתח את החשיפה של הכדורסל האירופי אל השוק הגרמני החזק הובילה לקבלת שתי נציגות גרמניות בטורניר. באופן מפתיע, מי שנותרה בחוץ היא אלבה ברלין, שהפיינל-פור העונה יתקיים באולמה הביתי - המרצדס בנץ ארנה (לשעבר ה-02).

בסך הכל חולקו חמישה "כרטיסים חופשיים" (Wild Card) ליורוליג לקראת עונת 2015/16. ירושלים, שקיוותה לקבל את אחד מהם, התבדתה: אלו הגיעו בסופו של דבר אל שטרסבורג (צרפת), באיירן מינכן (גרמניה), קובאן (רוסיה), דרושפקה וקרשיאקה (טורקיה).

השנה, אגב, הוחלט לבטל לחלוטין את שלב המוקדמות, ממנו עלתה בעונות האחרונות קבוצה אחת ליורוליג.

רשימת 24 הקבוצות המלאה שתשתתף ביורוליג בעונה הבאה:

ריאל מדריד, ברצלונה, לבוראל קוצ'ה, מלאגה (ספרד); אנדולו אפס, פנרבחצ'ה-אולקר, קרשיאקה, דרושפקה (טורקיה); צסק"א מוסקבה, חימקי מוסקבה, לוקומוטיב קובאן (רוסיה); במברג, באיירן מינכן (גרמניה); פנאתינייקוס, אולימפיאקוס (יוון); ארמאני מילאנו, ססארי (איטליה); מכבי ת"א (ישראל); ז'לגיריס קובנה (ליטא); הכוכב האדום בלגרד (סרביה); צ'דוויטה זאגרב (קרואטיה); לימוז', שטרסבורג (צרפת); ז'ילונה גורה (פולין).