"האקטיביזם השיפוטי שאפיין את אהרן ברק לא קיים יותר"

השרה, השופטים, הכנסת והמקצוע הנחבט ■ עו"ד אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין, בראיון כניסה לתפקיד

עו"ד אפי נוה / צילום: תמר מצפי
עו"ד אפי נוה / צילום: תמר מצפי

עו"ד אפי נוה, שזכה לפני שבועיים בניצחון סוחף בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין, יצטרך להתמודד עם שני פוליטיקאים דומיננטיים שמקדמים אג'נדה ברורה בנושאי משפט. שרת המשפטים, איילת שקד, ויו"ד ועדת חוקה, ניסן סלומיאנסקי - שניהם מהבית היהודי.

נוה, בעל חושים פוליטיים חדים, משתדל בינתיים להישמר מהתבטאויות שירחיקו שיתוף-פעולה אפשרי. "שוחחתי עם שקד וסלומיאנסקי והפרסומים עושים להם דמוניזציה", הוא מצהיר, "לא התרשמתי כצעקתה. השרה לא באה לעשות שריפות. כולנו חושבים שיש מה לתקן, ואני מקווה שנשכנע אותה בדברים שחשובים לנו". והנה גם פה נפלטת לו רמיזה שמסמלת מסלול התנגשות אפשרי.

הוא אינו מזוהה פוליטית, אבל בתקופת הבחירות הדביקה לו תנועת אם תרצו תווית של שמאלני. "זה היה קמפיין אגרסיבי, מגעיל ודוחה", אומר נוה, "טענו שאסור לבחור בי כי תמכתי במינויו של עו"ד חאלד זועבי לוועדה לבחירת שופטים. אפילו לאשתי, שהיא גם עורכת דין, התקשרו כדי לשכנע אותה שלא להצביע לי".

- הרגשת כמו הרצוג כשנתניהו אמר שהערבים נוהרים לקלפיות?

"כנראה שהקמפיינרים של הצד שכנגד חשבו שהקמפיין של נתניהו יהיה יעיל גם בלשכה, אבל זה חזר אליהם כבומרנג. קיבלתי אמון חסר תקדים". (נוה זכה ל-65%, לעומת יו"ר הלשכה היוצא, עו"ד דורון ברזילי, שקיבל 28%, ח' ש').