דאע"ש בסיני קיבל אחריות על הירי: "רקטות לפלסטין הכבושה"

שלוחת הארגון בחצי האי פרסמה הודעה שבה נטען כי פעיליה שיגרו שלוש רקטות לעבר ישראל, ששתיים מהן התפוצצו בשטחים פתוחים באשכול

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאע"ש) קיבל אמש (שישי) אחריות על שיגור רקטות מחצי האי סיני לעבר שטח ישראל. בהודעה של "חטיבת סיני" נמסר' כי "שלוש רקטות שוגרו לעבר פלסטין הכבושה". עם זאת, עד כה אותרו שתי רקטות שהתפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול.

מוקדם יותר קיבל אחריות על הירי הארגון הסלפי "פלוגות שייח עומר חדיד", המזוהה עם דאע"ש, אך הארגון, שכבר קיבל בעבר אחריות על שיגורים לשטח ישראל, לא טען כי הירי בוצע מסיני.

במקביל, גורמי ביטחון במצרים הכחישו בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי הרקטות שנפלו במועצה האזורית אשכול נורו מחצי האי סיני. לדבריהם, הנושא בבדיקה ואין לכך "ראיות מיידיות".

בצה"ל, לעומת זאת, טוענים כי הרקטות נורו מחצי האי, שם ביצע ביום רביעי האחרון דאע"ש מתקפה חסרת תקדים נגד צבא מצרים. היום פרסם צבא מצרים סרטון אנימציה שבו מתוארים הקרבות העזים שהתנהלו בצפון חצי האי ביום רביעי.

"השגרה בלתי נסבלת"

"המצב בלתי נסבל", אמר קובי יעקב, תושב המועצה האזורית אשכול. "התחושות נוראיות, הביטחון שלנו הוא אפסי, על אף שאנחנו סומכים על צה"ל. השגרה בלתי נסבלת, אין שנייה או דקה שאנחנו לא חושבים על כך שבכל רגע נתון תישמע אזעקה. הילדים שלנו במתח וגם אנחנו המבוגרים, כי אנחנו מבינים את ההשלכות. מקווים לקיים שגרת חיים כמו כל אדם אחר בארץ".

גדי ירקוני ראש מועצת אשכול התייחס אף הוא לירי הרקטות. "בימים האחרונים אנחנו עוקבים בדריכות אחר האירועים במצרים. צפינו שתהיה זליגה של האירועים לשטחינו והיום התממש התרחיש", אמר.

"אנחנו נמצאים בקשר שוטף עם הצבא וכרגע אין הנחיות מיוחדות לתושבים. אני סומך על הצבא ובטוח שהוא ינקוט בכל האמצעים הנדרשים על מנת להגן על יישובי הדרום ומצפה מהדרג המדיני לפעול בנחישות בכל הרמות על מנת שיתאפשר קיץ שקט במדינת ישראל".