גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יותר ממחצית בני-הנוער מעדיפים את אינסטגרם על פייסבוק

סקר שנערך בחודשים האחרונים מצייר קווים לדמותו של המשתמש המקומי באפליקציית שיתוף התמונות הפופולרית אינסטגרם ■ בינתיים, לא בטוח שהמותגים הישראליים יודעים ליהנות מהמובילות של הפלטפורמה

בישראל רשומים 2.7 מיליון משתמשים לאפליקציית שיתוף התמונות הפופולרית אינסטגרם - עלייה של כ-185% לעומת כמיליון המשתמשים הישראלים שהיו רשומים לשירות בתחילת 2013.

כך עולה מסקר מקיף, שנערך על-ידי מכון המחקר Zeta Tools עבור החברה לשיווק וקידום באינסטגרם, אינסטה ישראל, ומחלקות האסטרטגיה והדיגיטל של משרד יחסי הציבור שלום תל-אביב. הסקר נערך בחודשים אפריל-מאי 2015, באמצעות מדגם מייצג של 566 משתמשי אינסטגרם בישראל בגילאי 12 ומעלה.

הנתונים מצביעים על כך ששליש מאוכלוסיית ישראל משתמשים באינסטגרם, לעומת 87% לפייסבוק מצד אחד ו-13% לטוויטר מצד שני. הגיל הממוצע של האינסטגרמר הישראלי הוא 29, ו-55% מבני 12-17 רואים באינסטגרם את הרשת החברתית המועדפת עליהם, לעומת 39% שבחרו בפייסבוק.

מהנתונים עולה כי 23% מבני 12-17 ו-35% מבני 25-34 רשומים באינסטגרם. שיעור כמעט דומה (30%) מבני 18-24 משתמש באינסטגרם, ובגילאים המבוגרים יותר - רק 9% מבני 55 ומעלה משתמשים בשירות.

בחלוקה גיאוגרפית, 44% ממשתמשי אינסטגרם מגיעים מאזור המרכז, 22% מהצפון, 16% מהדרום, 11% מהשרון, והשאר (7%) מיתר חלקי הארץ.

המספרים של אינסטגרם

ומה באשר לחלוקה מגדרית? 57% מהמשתמשים באינסטגרם הם נשים, לעומת 43% גברים. 21% מהנשים בישראל מעדיפות את אינסטגרם על פני פייסבוק (78%) כרשת החברתית העיקרית, לעומת רק 11% מהגברים (פייסבוק עם 83%).

ואם כבר הבדלים מגדריים, הסקר מראה כי נשים הרבה יותר פעילות מהגברים באינסטגרם. 72% מהמשתמשות מעלות תמונות, לעומת 64% מהגברים; 94% מהמשתמשות עושות לייק, לעומת 90% מהגברים; ו-52% מהמשתמשות מגיבות לתמונות, לעומת 38% מהגברים.

בהסתכלות רחבה יותר, נראה כי 92% מהמשתמשים מסמנים לייקים על תמונות של אחרים, 68% מעלים תמונות, ו-45% מגיבים לתמונות של אחרים.

העלאת התמונות היא סוגייה של ממש - 10% מהמשתמשים מעלים לפחות תמונה אחת ביום - הפעילים ביותר הם בני 12-17 ובני 35-54 עם 12% מכל קבוצת גיל. 25% מהמשתמשים מעלים לפחות סרטון וידיאו אחד ביום, וגם כאן הפעילים ביותר הם בני 12-17 ובני 35-54 עם 30% מכל קבוצת גיל.

אם נישאר בגזרת הצעירים, הסקר מלמד כי ל-40% מבני-הנוער יש למעלה מ-200 עוקבים, לעומת 23% מכלל אוכלוסיית המשתמשים. ל-36% מהמשתמשים יש עד 50 עוקבים.

עוד עולה כי רק 33% מהמשתמשים מנהלים חשבון פרטי, ובאופן מפתיע - ככל שהגיל עולה, יש פחות חשבונות פרטיים.

ארבעת הנושאים המעניינים ביותר את משתמשי האינסטגרם הם תמונות של חברים (82%), נוף ותיירות (40%), השראה (38%) וסלבס (33%).

אם כבר סלבס, בקרב צעירים בני 18-24 יש העדפה ברורה לתוכן של מפורסמים - כ-71% מבני קבוצת גיל זו עוקבת אחרי סלבס באינסטגרם. התופעה ניכרת היטב גם בקרב 63% מבני 12-17, ובאופן טבעי נחלשת ככל שהגיל עולה, עם 43% מבני 25-34 ו-41% מבני 35-54.

"קריאה למנהלי המותגים"

אלדד סהר מחברת אינסטה ישראל מציין כי "בני העשרה מתנהגים, מתייגים ועוקבים באופן שונה מהותית מהקהל הבוגר, וקהלים שונים כגון חובבי אוכל, אופנה ונשים תופסים את אינסטגרם באופן שונה מחבריהם.

"לאור הכנסת האפשרות לקדם בכסף פוסטים ממומנים, אנחנו ממליצים למותגים, היום יותר מתמיד, להתמקצע בפלטפורמה הזו, ללמוד מה עובד, איפה לתפוס את הקהלים, מה הם אוהבים ולמה הם מצפים מהמותגים שהם עוקבים אחריהם באינסטגרם".

לדברי אייל גולדמן, מנהל מחלקת הדיגיטל במשרד שלום תל-אביב, "אינסטגרם ממשיכה לגדול עוד ועוד, והבשורה על שילוב כלי פרסום בפלטפורמה צפויה לשנות את כללי המשחק. מדובר באות קריאה למנהלי המותגים שעדיין נעדרים מהפלטפורמה, להיכנס פנימה ולבנות לעצמם נוכחות קבועה.

"עם זאת, שימוש במנוע הפרסום, ללא ערוץ תקשורת ישיר ודיאלוג מתמשך, עלול לפספס את המטרה ואף לפגוע בנאמנות למותג".

החמישייה הפותחת

אינטראקציה עם מותגים

אף שאינסטגרם נחשבת לאחת הפלטפורמות הדיגיטליות המובילות כיום, נראה כי לא כל המותגים מבינים זאת. בדיקה שנערכה על-ידי חברת השיווק Yes Lifecycle Marketing במארס השנה, ובחנה 2,000 מותגים בינלאומיים מובילים, מצאה כי רק רבע מהם מפעילים חשבונות אינסטגרם - לעומת 82% בטוויטר, 80% בפייסבוק ו-60% ביו-טיוב.

"עם למעלה מ-300 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש ו-70 מיליון תמונות וסרטונים שמשותפים מדי יום, מותגים מפספסים הזדמנות אדירה לייצר שיח עם הלקוחות שלהם, בכך שהם לא לוקחים את אינסטגרם בחשבון באסטרטגיה הדיגיטלית שלהם", הסביר אז מייקל פישר, נשיא חברת Yes Lifecycle Marketing.

ואכן, מנתוני הסקר של Zeta Tools על אופיו של האינסטגרמר הישראלי ניתן ללמוד כי הגולשים מעוניינים בקשר עם המותגים, כך שזהו ניצחון לשני הצדדים.

מהסקר עולה כי 58% מכלל משתמשי האינסטגרם בארץ עוקבים אחרי מותגים - חלק גדול מהם (37%) עוקבים אחר 1-5 מותגים. 3 הסיבות העיקריות למעקב אחר מותגים הן אהבה למותג (59%), חיפוש אחר תוכן מעניין (43%) ורצון לגלות דברים חדשים (41%).

הפעילות של מותגים באינסטגרם לא נופלת על אוזניים ערלות, והרצון שלהם להניע בסופו של דבר לפעולה מחוץ לרשת החברתית, אכן עובד. כך, מהמחקר עולה כי 46% מהמשתמשים ציינו כי נוכחות של מותג באינסטגרם מגדילה במידה רבה או רבה מאוד את כוונותיהם לרכוש מוצרים של המותג. עם זאת, הצעירים לא פראיירים - ההשפעה על כוונות הרכישה הולכת ופוחתת עם הגיל.

מבחינה מגדרית, ההשפעה עובדת יותר על נשים (47%) לעומת גברים (42%). מי שכן מראים נכונות גדולה יותר לרכוש הם המשתמשים שעוקבים בפועל אחרי מותגים, כאשר 61% מהם טענו כי הנוכחות מגדילה את סיכויי הרכישה.

לדברי נעמה שלו, מנהלת אסטרטגיה בשלום תל-אביב, "כמעט כל קבוצות הגיל עוקבות אחר מותגים, אך ההשפעה של נוכחות מותג באינסטגרם על כוונות הרכישה של אותו מותג ניכרת הרבה יותר בקרב צעירים לעומת הדור המבוגר. מצד שני, מצאנו שדווקא הקהל המבוגר יותר מהווה פוטנציאל למהלכים אינטראקטיביים ומוכן לשתף פעולה עם מותגים. הנתונים הללו בהחלט יכולים לכוון את המותגים למהלכים ממוקדים בקרב הקהלים שלהם".

עוד כתבות

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה ישראלית בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח