ראבאק, יואב יצחק

אין מנוס מההתרשמות כי בפרשה זו לא עשית את עבודתך, אלא את עבודתו של פינטו

תנ"צ אפרים ברכה ויואב יצחק / צילום: מוטי קמחי-ynet ותמר מצפי
תנ"צ אפרים ברכה ויואב יצחק / צילום: מוטי קמחי-ynet ותמר מצפי

יואב יצחק, אתה אומר שבעניין תנ"צ אפרים ברכה "עשיתי את עבודתי". הייתי רוצה להאמין בכך. הייתי גם שמח להאמין שאתה עצמך מאמין בכך. אז הלכתי לבדוק. עברתי על הכתבות שנכתבו באתר שלך, News1, מאז החלה פרשת הרב פינטו. מה שמצאתי הוא שכל מה שנכתב היה בעד פינטו ונגד ברכה. אם יש מאמרים הכתובים ברוח שונה - אני לא מצאתי אותם, ואשמח לקבלם.

האם זו "עבודתך", יואב, להתייחס אל פינטו, שהורשע על-פי הודאתו - שהוא הצדיק; בעוד שברכה, שוויתר על 200 אלף דולר כדי לנהוג על-פי החוק - הוא הרשע?

ראבאק, יואב, לא מצאתי בכל האתר שלך מילת ביקורת על פינטו, לא לפני שהורשע ולא לאחר מכן. איך זה אפשרי? אתה, לוחם הצדק, אין לך מילת ביקורת אחת על הרב (!) שנמצא אשם בשוחד? בדרך-כלל אתה הרי שוחט אנשים כאלה.

מילים קשות ואכזריות

לעומת היעדר מילות הביקורת על פינטו, יש לך המון מילים - מילים קשות, מילים אכזריות, מילים מרושעות - נגד ברכה. זה לא התחיל עכשיו, זה נמשך כבר שנים. קראתי את הכתבות כדי למצוא בהן הוכחות להאשמותיך ורמזיך. לצערי, יואב, לא מצאתי.

אתן כמה דוגמאות על קצה המזלג. ב-13 באפריל 2015, כתבת באתרך כך: "חומר החקירה (נגד פינטו!) כולל ראיות ועדויות התומכות דווקא בגרסתו של הרב פינטו (ולא של ברכה - מ.ג.)". זה גילוי מרעיש.

אבל שוב: איזה ראיות? איזה עדויות? והאם אין בחומר החקירה שום דבר הסותר את גרסתו של הנחקר פינטו? שום עדות? שום ראיה?

ראבאק, יואב, אתה כבר לא פרח עתונות, איך אתה יכול לומר ש"עבודתך" היא לדווח בצורה כה חד-צדדית?

ראיות עלומות

"חמור מכך", כתבת עוד באותו עניין, "חומר החקירה מגלה שוינשטיין ושי ניצן מגבים את ברכה ומחפים עליו במקום להעמידו לדין על שיבוש מהלכי משפט וקבלת טובות הנאה".

אתה באמת לא מבין, יואב, שוינשטיין וניצן פשוט לא רצו לעשות את מה שאתה עושה לברכה - כלומר להעמידו לדין כאשר אין הוכחות נגדו?!

אין מנוס מהתרשמות כי בפרשה זו, יואב, לא עשית את עבודתך, אלא את עבודתו של פינטו. השאלה היא למה. לא אומר את דעתי, כי אין לי הוכחות.

אני מקווה שהיועמ"ש יהודה וינשטיין ייזום חקירה שתאפשר לציבור לדעת דברים לאשורם. לא שמועות, לא אמירות בעלמא, לא רמזים, לא מקורות אנונימיים. עובדות.

אם אתה מאמין שעשית את עבודתך נאמנה - אני מקווה שתיתן את תמיכתך האקטיבית לחקירה כזאת.