אישום: הוציא במירמה כ-320 אלף שקל מחולת סרטן ומעניים

שאול כהן, תושב אשקלון בן 25, מואשם כי הציג את עצמו כעוסק בגמ"ח מוצרי חשמל וקיבל במירמה עשרות אלפי שקלים מאנשים רבים

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

הבוקר (א') הגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) כתב אישום חמור נגד שאול כהן, תושב אשקלון בן 25, המואשם בפרשת עוקץ בסך של יותר מ-320 אלף שקל כנגד מתלוננים רבים, בהם חולת סרטן ומשפחות במצוקה.

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ווליד אלבז מפרקליטות מחוז דרום לבית משפט השלום באשקלון, מואשם כהן כי הציג את עצמו כעוסק בגמ"ח מוצרי חשמל וקיבל במירמה עשרות אלפי שקלים מאנשים שהאמינו לו וסמכו על יושרו, אך בפועל הוא רימה אותם ולא סיפק את הסחורה.

התיק נחקר על-ידי יחידת הונאה דרום. במקביל, הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

לפי עובדות כתב האישום, המתלוננים, בתמימותם, העבירו לכהן סכומי כסף גדולים במזומן או בהעברה בנקאית עבור רכישת כלי רכב במחיר מופחת וכן רכשו עבורו, על שמם, טלפונים ניידים - ונשארו עם חובות כבדים, ללא הרכבים והטלפונים. זאת, משום שסברו כי בהמשך כהן יוכל לסייע להם מבחינה כלכלית.

כתב האישום מייחס לכהן 30 עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות ועבירת איומים.

לפי כתב האישום, כהן הציג את עצמו בפני המתלוננים כעוסק בגמ"ח של מוצרי חשמל, "ביודעו כי הדבר אינו נכון, ואף ביקש מהמתלוננים שיעבירו לידיו כספים על מנת לספק להם את המוצרים המבוקשים, כל זאת ביודעו כי אינו מתכוון לספק להם את המוצרים".

כך, נטען, באחד המקרים פנה כהן לשכנתו המבוגרת בת 65, חולת סרטן, שגרה לבד ונמצאת במצב כלכלי קשה, קיבל ממנה כ-1,000 שקל לאחר שהבטיח לרכוש עבורה טלוויזיה ומקרר, אך לא הסתפק בכך והציג בפניה מצג-שווא לפיו בכוונתו להפעיל עסק פיצוצייה, וביקש ממנה שתהיה שותפתו בעסק.

לפי כתב האישום, המתלוננת סירבה תחילה, אך כהן הפציר בה והפעיל עליה לחצים, עד שנכנעה, הגיעה יחד עם הנאשם לסניף הבנק שלה ביבנה, לקחה על שמה הלוואה בסך 9,000 שקל לצורך הקמת העסק, "אותם מסרה לנאשם, וכתוצאה מכך נכנסה לחובות כבדים. משהבינה המתלוננת כי הנאשם רימה אותה, היא פנתה אליו בבקשה שיחזיר את הכסף ,ובתגובה הנאשם איים עליה שאם תעז לדבר על הכסף, יפרוץ וישרוף לה את הבית ואף יפגע בה".

עוד עולה מכתב האישום כי כהן ביקש מאותה מתלוננת וממתלוננים רבים אחרים שירכשו עבורו מכשירי טלפון ניידים בעלות של כ-20,000 שקל, תוך שהוא מבטיח להעביר את המכשירים על שמו כעבור מספר ימים, ושהוא ימשיך לשלם את התמורה עבור המכשירים.

כהן נאשם בנוסף כי הציג מצג-שווא בפני החברות אורנג' ופלאפון, לפיו לכאורה לקוחות שונים רוכשים את המכשירים, כאשר בפועל המכשירים נועדו לידיו שלו. "בעקבת מצג-השווא, סופקו המכשירים לידי הנאשם, אשר הותיר את המתלוננים עם התחייבויות לשלם תמורת המכשירים", נטען בכתב האישום.

בנוסף לכך עולה מכתב האישום כי כהן הציג בפני מתלוננים שונים מצג-שווא לפיו ביכולתו להשיג עבורם כלי רכב במחירים מופחתים, עד כדי מחצית מהמחיר, מאחר שדודו עובד בחברת אלבר, וזאת ביודעו כי הדבר אינו אמת. "בעקבות מצג-השווא, מתלוננים אלה העבירו לידיו של הנאשם סכומי כסף שונים בסך של למעלה מ-200,000 שקל כמקדמה ו/או תמורה עבור רכישת הרכבים במזומן או בהעברה בבנק הדואר בשיטת 'מזומן בזמן', על מנת שיעביר לידיהם כלי רכב אותם הציג בפניהם", נטען.