האם איש העסקים יוסף גרינפלד יוכרז לבסוף כפושט רגל?

בנק לאומי הודיע אמש על פיצוץ המו"מ שנערך עם גרינפלד להסדר נושים שאמור היה למנוע את הכרזתו כשפושט רגל

יוסף גרינפלד / צלם: איל יצהר
יוסף גרינפלד / צלם: איל יצהר

האם איש העסקים יוסף גרינפלד יוכרז לבסוף כפושט רגל? בנק לאומי הודיע אמש (ד') על פיצוץ המו"מ שנערך עם גרינפלד להסדר נושים שאמור היה למנוע את הכרזתו ככזה.

במתווה להסדר שנדון (והתפוצץ), היה אמור גרינפלד למסור את כלל נכסיו כולל שלוש דירות היוקרה שהוא מחזיק בשווי 31 מיליון שקל ומניותיו בחברות קרדן אן.וי וקרדן יזמות, ולהזרים כספים נוספים מגורם שלישי כלשהו. שווי ההחזר לנושים אמור היה לעלות כדי 100 מיליון שקל. זאת, ביחס לחובות של 350 מיליון שקל סך-הכול. אלא שאתמול הודיע המנהל המיוחד הזמני על נכסיו של גרינפלד, שהמגעים להסדר נכשלו, וכי הוא מבקש מבית המשפט להחליט בבקשת פשיטת הרגל המקורית שהוגשה לגרינפלד במארס השנה, ולאפשר לו להתחיל במימוש נכסיו של גרינפלד. ברקע להודעה, בין היתר, סירובה של אשתו של גרינפלד, לוותר על זכויותיה בדירות.

סך חובותיו של גרינפלד כאמור, כ-350 מיליון שקל. לבנק לאומי והפועלים חב גרינפלד סכום של 125 מיליון שקל כל אחד. לבנק אגוד חב גרינפלד 28 מיליון שקל. יתר החוב לנושים אחרים.

בתכתובת מייל בין עו"ד עופר שפירא, המנהל המיוחד הזמני שמונה לנכסי גרינפלד, לבין עו"ד יעקב וינרוט המייצג את גרינפלד, כתב שפירא לוינרוט כי במועד הדיון האחרון בתיק "הסתבר שבנק אגוד עומד על כינוס של הדירות ללא הסדר, וגם מרשך וגם אשתו מצדדים בעמדת בנק אגוד, כנראה מתוך תקווה של 'הרגע האחרון' שיצליחו לחלץ בשת"פ עם בנק איגוד את דירת המגורת ממסת נכסי החייב, כפי שהוסבר בפרוטוקול בית המשפט. מיותר להוסיף שאם גב' גרינפלד אינה נאותה להעמיד 'תרומה' לחילוץ בעלה מהליכי פשיטת רגל, מה לו למרשך שילין על אחרים".

"יהיה זה בלתי סביר להמשיך ולהמתין להגשמת תקוות של החייב (גרינפלד), שנראות בלתי מציאותיות בהתייחס לכך שלטענת החייב הוא מנסה חודשים ארוכים למצוא מקורות שיבואו לעזרתו - אך ללא הצלחה", כתב עו"ד שפירא בהודעה לבית המשפט אתמול (ד').

שפירא ביקש מבית המשפט להחליט בבקשת פשיטת הרגל שהגיש בנק לאומי לגרינפלד לפני ארבעה חודשים. באותה בקשה צוין כי: "בקשת פשיטת הרגל שהגיש הבנק מבוססת על כך שמר גרינפלד הוא חדל פירעון באופן מובהק, עיקר חובותיו כלפי הבנק אינו שנוי במחלוקת, והוא הצהיר במפורש ובמספר הזדמנויות לאחרונה שאין ביכולתו לפרוע את חובותיו".