ח"כ איציק שמולי יוצא מהארון: אני הומוסקסואל מקהילת הלהט"ב

שמולי בטור אישי ל"ידיעות אחרונות": "הסכין מונפת על הקהילה שלי. שתקנו, שתקתי. לא עוד" ■ הראיון פורסם יום אחרי פיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים

איציק שמולי / צילום: מתוך הוידאו
איציק שמולי / צילום: מתוך הוידאו

נבחר ציבור גאה: לאחר ששמועות רבות הופצו בעניינו בשנים האחרונות, חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) הודיע הבוקר (ו') על יציאתו מהארון והזדהותו כהומוסקסואל.

"הסכין מונפת על הקהילה שלי. שתקנו, שתקתי. לא עוד", צוטט שמולי בטור אישי בשער עיתון "ידיעות אחרונות". שמולי הצהיר על נטייתו המינית בריאיון שפורסם באופן לא מקרי שעות ספורות לאחר פיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים.

בעבר, כאשר כיהן כראש התאחדות הסטודנטים, העניק שמולי ריאיון לעיתון הסטודנטים הירושלמי "פי האתון" - ובו נכתב כי שמולי "מחפש חבר". עם היבחרותו לכנסת ב-2013 מטעם מפלגת העבודה הצניע שמולי את הנושא - וזכה לביקורת מצד פעילים בולטים בקהילה על הימצאותו בארון.

עד כה כיהנו רק שני חברי כנסת שהיו מחוץ לארון באופן מוצהר בזמן כהונתם - פרופ' עוזי אבן וניצן הורוביץ ממרצ. בחירתו של אבן עוררה סערה, ומספר נבחרים חרדים סירבו ללחוץ את ידו במליאה. בשנים האחרונות התמודדו פעילים רבים של הקהילה הגאה לכנסת, גם בליכוד וביש עתיד.