היועמ"ש לא מנע את פיטורי פרקש-הכהן אך הצביע על בעיות

היועמ"ש וינשטיין במכתב למבקר המדינה שפירא: "ההסדרה במשק החשמל מצויה במצב קשה... המסקנה של כמעט כל המעורבים בתחום היא כי המודל הנוכחי של הרגולציה נכשל ודורש תיקון מיידי"

יהודה וינשטיין / צילום: איל יצהר
יהודה וינשטיין / צילום: איל יצהר

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הצביע על כשלים אפשריים בתהליך הדחתה של יו"ר רשות החשמל אורית פרקש-הכהן וההקמה של רשות החשמל החדשה, אך מציין, במכתב תשובה למבקר המדינה יוסף שפירא, כי "הוריתי כי בישיבת הממשלה יוצגו לשרים הקשיים במהלך אך מבלי להורות על מניעתו המשפטית, וכך אכן היה" - כך פורסם לראשונה בערוץ 10.

עוד כותב וינשטיין כי "בניגוד לפרסומים, המהלך כולו עדיין מותנה בשורה של אישורים על-פי הדין ובהליך חקיקה, ואין כל כוונה להדיח מי מהמעורבים, אלא לבנות רשות חדשה שהמכהנים כיום יוכלו להשתלב בה עד לסיום כהונתם, גם אם לא בתפקיד ראש הרשות החדשה".

וינשטיין למעשה מביע תמיכה במהלך וכותב כי "ההסדרה במשק החשמל מצויה במצב קשה... המסקנה של כמעט כל המעורבים בתחום היא כי המודל הנוכחי של הרגולציה נכשל ודורש תיקון מיידי.

"הסכמתי כי נושא זה יובא בפרק הרפורמות המבניות בחוק ההתייעלות הכלכלית לצד רפורמות חשובות אחרות, ומבחינתי אין מניעה משפטית לקבלת ההחלטה", מציין היועמ"ש.