הזרוע הצבאית של חמאס: תפסנו דולפין ריגול של ישראל

לפי דיווח ב"אל-קודס", הכוח הימי של גדודי עז א-דין אל-קאסם לכד את היונק, שעליו הותקן לכאורה מכשיר ריגול, לחופי רצועת עזה ■ לטענת הארגון, המתקן שנמצא על גב הדולפין מסוגל לירות חצים

דולפין / צלם רויטרס
דולפין / צלם רויטרס

צוללנים של חמאס תפסו בחופי רצועת עזה דולפין שעליו התקינה ישראל אמצעי ריגול - כך דווח היום (רביעי) בעיתון אל-קודס. לפי הדיווח, כוח הקומנדו של גדודי עז א-דין אל-קאסם השתלט על היונק הימי, שלפי החשד של הארגון שימשו את ישראל כדי לרגל אחרי פעילות הכוח הימי.

עוד דווח כי מומחים מטעם הזרוע הצבאית בוחנים את מכשיר המעקב שהותקן על גבו של הדולפין וכי המכשיר שאותר מסוגל לירות חצים. לטענת הארגון, הדבר מעיד על כך שחיל הים תכננן לפגוע בכוח הימי של חמאס או לכל הפחות לעקוב אחריו במהלך האימונים שהוא מבצע.

חמאס נוהג מפעם לפעם לטעון כי הוא השתלט על ציוד ריגול של צה"ל או על בעלי חיים שמשמשים למטרות אלו. בשבוע שעבר טענה הזרוע הצבאית כי לוחמיה השתלטו על מזל"ט ריגול של חיל האוויר. בסרטון וידאו שפרסמה הזרוע נראה כלי הטיס שלטענת עז א-דין אל-קאסם נתפס בידיה ב-22 ביולי. עוד טענה הזרוע הצבאית כי המזל"ט פורק והורכב מחדש ועתה הוא ישמש אותה בפעילותה נגד ישראל. דובר צה"ל הכחיש את הפרסום, והדגיש כי לא ידוע על מזל"ט ישראלי שהופל.