המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') יומו האחרון של שבוע המסחר הסוער, במגמה מעורבת, לאחר עליות חדות שחתמו את המסחר בבורסות אסיה ובוול סטריט אתמול. בבורסות אירופה נחתם המסחר במגמה מעורבת. המשקיעים התמקדו בכנס הבנקאים בג'קסון שנפתח היום, בנתוני מאקרו ובהתאוששות מחירי הנפט.

היום כאמור נפתח בג'קסון הול מפגש הבנקאים המרכזיים מרחבי העולם, מפגש שבו מדי שנה יש התייחסויות באשר למדיניות המוניטרית של הבנקים בעולם. עיקר תשומת הלב תופנה לנאומו של סגן יו"ר הפדרל ריזרב סטנלי פישר, והמשקיעים יחפשו בנאומו רמזים באשר לנכונות ארה"ב להעלות ריבית כבר בהחלטה הקרובה ב-17 בספטמבר לראשונה מאז 2008. פישר עשוי להתייחס לטלטלה העולמית בשווקים ובעיקר בסין, ואיך זה צפוי להשפיע על הבנק המרכזי האמריקאי. פישר צפוי לנאום מחר בנושא אינפלציה, ויו"ר הפד באטלנטה דניס לוקהארס צפוי לנאום אחריו.

עוד לפני פתיחת הכנס, פישר אמר בראיון ל-CNBC כי הדלת להעלאת ריבית בספטמבר עדיין פתוחה. סגן יו"ר הפד אמר את הדברים בתגובה לראיון שקיים נשיא שלוחת הפד של ניו-יורק וויליאם דדלי בו הוא הביע פסימיות והעריך כי האפשרות להעלאת ריבית בחודש הבא פחות סבירה. פישר אמר כי הוא בטוח שהאינפלציה תשוב לרמה של 2% בטווח הבינוני. הוא התייחס לטלטלה בשווקים בעקבות החשש מפני ההאטה בסין ואמר כי "התנודתיות בשווקים יכולה להשפיע על החלטות הפד אך המצב עשוי להירגע במהירות", לדבריו.

בתוך כך, דניס לוקהארט, נשיא שלוחת הפד של אטלנטה, התייחס גם הוא למדיניות המוניטארית העתידית של הפד ואמר כי הסיכויים להעלאת ריבית בספטמבר ירדו מתחילת אוגוסט וכעת עומדים על 50%. בתחילת החודש לוקהארט התראיין ל"וול סטריט ג'ורנל" ואמר כי הוא יתמוך בהעלאת ריבית בספטמבר, אך כעת טוען כי התנודתיות בשווקים בימים האחרונים היא סיכון חדש. "זו חייבת להיות שאלה פתוחה - האם להעלות את הריבית עכשיו או שנחכה מעט", הוא אמר בראיון ל"בלומברג". "הפד חייב להעריך כיצד מחירי הנפט הנמוכים, הסערה בשווקים והדולר החזק ישפיעו על הכלכלה".

בזירת המאקרו פורסמו ב-15:30 נתוני הצריכה הפרטית לחודש יולי, שעלתה ב-0.3% בחודש יולי, מתחת לצפי בשוק שעמד על עלייה של 0.4% ולאחר עלייה של 0.3% ביוני (נתון מעודכן). ההכנסה הפרטית עלתה ב-0.4%, זה החודש הרביעי ברציפות, אך מתחת לצפי שעמד על עלייה של 0.5%. ליבת האינפלציה הנגזרת מנתוני הצריכה (core PCE) עלתה בהתאם לצפי ב-0.1%, כמו בחודש הקודם.

ב-17:00 פורסמה הקריאה הסופית של סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן לחודש אוגוסט, שעודכנה מטה לרמה של 91.9 נקודות, לעומת הקראיה הקודמת שעמדה על 92.9 נקודות ובעוד בשוק ציפו לקריאה גבוהה יותר של 93.5 נקודות.

אתמול המדדים עלו כאמור, בהמשך לנתון תמ"ג חזק שהראה כי כלכלת ארה"ב צמחה בקצב מהיר יותר של 3.7% ברבעון השני, לעומת ההערכה הראשונית שעמדה על 2.3%. אנליסטים צפו קריאה של 3.3%, אולם הגידול המפתיע בהשקעות העסקיות הקפיץ את הנתון. ההשקעות העסקיות ברבעון השני קפצו ב-3.2%. הוצאות הצרכנים, מנוע הצמיחה העיקרי של הכלכלה האמריקנית, עודכנו מעלה ל-3.1% במקום 2.9%. האינפלציה, כפי שנמדדת במדד המחירים, עלתה בקצב שנתי של 2.2%, לאחר שירדה בקצב שנתי של 1.9% ברבעון הראשון.

מחירי הנפט, שזינקו אתמול ב-10% בעלייה היומית החדה ביותר מאז 2009 עדיין במוקד. היום מחירי הנפט המשיכו לזנק כאשר החוזים על הנפט מסוג WTI קפצו בכ-6.3% ל-45.2 דולר לחבית בעוד הנפט מסוג ברנט רשם עלייה של בכ-5% ל-49.9 דולר לחבית. הנפט סיכם את השבוע עם עלייה של 12%, העלייה השבועית החדה ביותר מאז 2009.

בקרב המניות שבלטו במסחר נציין את אפל שצפויה לקיים אירוע מיוחד ב-9 בספטמבר, שבו עפ"י ההערכות היא צפויה להציג את האייפון 6S והאייפון 6S פלוס.

גוגל דחתה היום את טענות רשות ההגבלים העסקיים באירופה להפרת התחרות. הרשות טענה כי גוגל מרחיקה גולשים מחברות מסחריות במודעות הממומנות שלה וכך פוגעת בתחרות. גוגל טענה כי אין מדובר בפעולות פסולות וכי לרשות אין הוכחה לפגיעה בתחרות.

לפי דיווחים, פייסבוק סירבה לדרישת השלטונות ברוסיה להעביר מידע על גולשים שמשתמשים ברשת החברתית. השלטונות הרוסיים רוצים לפקח על האזרחים גם במובן הדיגיטלי, ופייסבוק סירבה לתת לזה יד.

מניית הכרייה Freeport-McMoRan ריכזה עניין לאחר שנודע כי למשקיע קארל אייקן יש נתח בחברה, ולאחר שהוא אמר שלדעתו המניה נסחרת בחסר.

מניית הביוטק Amgen בלטה במסחר לאחר שקיבלה אישור FDA לתרופה שלה לטיפול בכולסטרול גבוה.