חשד: הפיץ חשבוניות פיקטיביות ב-167 מיליון שקל

רשות המסים: ואל אל צנאע הפיץ במשך שנים חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של למעלה מ-167 מיליון שקל, ובכך גרף לכיסו כ-20 מיליון שקל

רשות המיסים / צלם: אריאל ירוזלימסקי
רשות המיסים / צלם: אריאל ירוזלימסקי

בית משפט השלום בבאר-שבע האריך אתמול (א') בשבוע את מעצרו של חשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-167 מיליון שקל, חלקן מטעם 15 חברות שונות שבבעלותו.

החשוד הוא ואל אל צנאע (38) מרמלה, שנעצר על-ידי עובדי יחידת חקירות מכס ומע"מ באר-שבע, שהצליחו לאתרו במאמץ מודיעיני וחקירתי מתמשך, לאחר שבמהלך כשנה וחצי החליף זהויות ומקומות מגורים והשתמש בתעודות זהות מזויפות.

אל צנאע חשוד כי בשנים 2015-2011 הפיץ חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של למעלה מ-167 מיליון שקל, ובכך גרף לכיסו כ-20 מיליון שקל. על-פי החשד, אל צנאע הפיץ חשבוניות פיקטיביות באמצעות 15 הרשומות בבעלותו, ועבורן גם הגיש דוחות כוזבים למע"מ. כמו כן, החשד הוא כי אל צנאע זייף פנקסי חשבוניות של 15 חברות שונות והפיץ את חשבוניותיהן ללא ידיעתן ורשותן.

אל צנאע, במקור תושב בית לקייה שבדרום, התגורר לסירוגין שם וברמלה ונדרש למעצר לפני כשנה וחצי. מאז נהג להשתמש בזהויות בדויות ולשנות את מקום מגוריו, כך שנדרשו פעולות חקירה רבות על מנת לאתרו. כך, כאשר נעצר על-ידי חוקרי מע"מ באר-שבע שאיתרו אותו ונכנסו לבית לקייה לעוצרו בליווי משטרתי, הוא החזיק בתעודת זהות עם שם בדוי, ובתעודת הזהות האמיתית שלו כתובתו הרשומה היא ברמת-גן.