פוטין מלבה את האש: "משבר הפליטים - באשמת המערב"

נשיא רוסיה מתייחס גם הוא למשבר הפליטים באירופה וטוען כי הכל נובע ממדיניות שגויה של המערב במזרח התיכן ובאפריקה ■ "המשבר היה צפוי מראש", הדגיש

ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס הבוקר (ו') למשבר המהגרים שחווה אירופה וטען כי כבר הזהיר מפניו לפני מספר שנים. "המשבר היה צפוי, ומקורו - במדיניות המוטעית של המערב", הדגיש.

"המערב משליך את המדיניות שלו במזרח התיכון ובצפון אפריקה מבלי לקחת בחשבון מאפיינים היסטוריים, דתיים או לאומיים של האזורים האלה", הוסף פוטין. "בראש ובראשונה זו המדיניות של חברינו האמריקאים".

לדבריו של הנשיא הרוסי, הוא הופתע כשהתקשורת בארה"ב האשימה את אירופה באכזריות כלפי הפליטים. הוא הדגיש כי ארה"ב אינה מושפעת כלל מזרם המהגרים בעוד שאירופה, "ההולכת כעיוורת אחר הוראות וושינגטון", היא שסובלת בסופו של דבר.

אתמול טען משרד החוץ ברוסיה כי יש לאירופה הרבה מה ללמוד מרוסיה בנושא ההתמודדות עם פליטים. לטענתם רוסיה קלטה מאות אלפי פליטים אוקראינים להם סופק מקלט, אוכל והטבות שונות.

המשבר באירופה ממשיך אינו שוכח כשגם הבוקר אלפים עדיין מחכים בתחנת הרכבת של בודפשט בתקווה שיאפשרו להם להגיע למערב היבשת. בתוך כך הצהיר ראש ממשלת קוויבק שבקנדה על נכונותו לקלוט אלפי פליטים.