עו"ד משה שרמן, סנגורו של שלום דומרני, יושעה ל-4 חודשים

כך קבע ביה"ד המשמעתי של לשכת עוה"ד, לאחר שעו"ד שרמן איים על תובעת שייצגה את המדינה בדיון בביהמ"ש בעניינו של דומרני ■ ישלם גם קנס בסך 20 אלף שקל

עו"ד משה שרמן / צילום: יונתן בלום
עו"ד משה שרמן / צילום: יונתן בלום

הסנגור עו"ד משה שרמן, פרקליטו של העבריין שלום דומרני שמייצג עבריינים רבים נוספים, יושעה ל-4 חודשים מהעיסוק בעריכת דין וישלם קנס בסך 20 אלף שקל בגין הרשעתו המשמעתית בהתנהגות שאינה הולמת את מקצוע עריכת הדין - כך קבע היום (א') בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין במחוז תל-אביב והמרכז.

שרמן הורשע בכך שבמהלך דיון שהתנהל בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע בעניינו של לקוחו, שלום דומרני, איים על התובעת שייצגה את המדינה ואמר: "אם הפרקליטות תמשיך בהתנהלות שלה כמו עד עכשיו, אני מודיע לכם שאני הולך למסור לשלום דומרני שם שאני חושב שהוא עומד מאחורי כל מה שקורה בתיק הזה, ורק תראו מה יהיה לכם".

במסגרת גזר הדין נגד שרמן דחו חברי מותב בית הדין המשמעתי פה-אחד את הסדר הטיעון אליו הגיע שרמן עם ועדת האתיקה המחוזית של לשכת עורכי הדין במחוז תל-אביב והמרכז, לפיו שרמן יושעה ל-44 ימים בלבד מהעיסוק בעריכת דין.

חברי בית הדין המשמעתי, עורכי הדין איליה וייסברג, דניאלה אברמוביץ' וניר יסלוביץ', קבעו כי "התוצאה העונשית המוצעת בהסדר הטיעון חורגת ממתחם הסבירות, פוגעת באינטרס הציבורי בדבר ענישה הולמת ומחייבת את התערבות בית הדין המשמעתי".

לגופם של דברים, בית הדין המשמעתי פסק כי ההתבטאות של שרמן היא "התבטאות חסרת תקדים וחסרת רסן, קיצונית בנוסחה בתוך אולם שיפוטי בעיצומו של דיון משפטי, המחייבת התייחסות עונשית הולמת שלא כאמור בהסדר הטיעון".