הרכישה העשירית של פרוטרום השנה: חברה ספרדית בשווי 14.5 מיליון דולר

פרוטרום רכשה בסוף השבוע 79% ממניות חברת נוטרהפור (Nutrafur), המתמחה במחקר, בייצור ובמכירת מוצרים המופקים מצמחים

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

יצרנית התמציות והטעמים פרוטרום ממשיכה במסע הרכישות שלה, והיום הודיעה על קנייה עשירית מתחילת השנה, הפעם של חברה ספרדית. פרוטרום רכשה בסוף השבוע 79% ממניות חברת נוטרהפור (Nutrafur), המתמחה במחקר, בייצור ובמכירת מוצרים המופקים מצמחים, לפי שווי חברה של 14.5 מיליון דולר (כ-13 מיליון אירו).

בפרוטרום מציינים, כי בין יוני 2014 ליוני 2015 מכירות החברה הספרדית שנרכשה עמדו על 13 מיליון דולר, ושווי נכסיה נטו, ללא מזומן וללא חוב, עמד בסוף יוני 2015 על קצת יותר מ-11 מיליון דולר.

נוטרהפור מחזיקה במרכז מו"פ, שיווק ומכירות ואתר ייצור בעיר מורסיה שבספרד, ולה 67 עובדים. בפרוטרום ציינו כי לחברה הנרכשת "יכולות מצוינות למיצוי רכיבים פעילים מצמחים ובמיוחד רוזמרין, זית והדרים".

אורי יהודאי, נשיא ומנכ"ל פרוטרום  מסר, כי "פרוטרום ביצעה בחודשים האחרונים מהלך משמעותי לחיזוק מעמדה כיצרנית עולמית מובילה של חומרי גלם טבעיים ייחודיים, ורכישת נוטרהפור משתלבת היטב באסטרטגיה". עוד ציינו בפרוטרום, כי אתר הייצור של נוטרהפור ממוקם סמוך לאתר ייצור שבו מחזיקה חברת אינגרנט, שנרכשה על-ידי פרוטרום מוקדם יותר השנה, וכי הקרבה בין שני האתרים "תאפשר גמישות תפעולית מקסימלית הן על-ידי שימוש בטכנולוגיות מיצוי שונות והן על-ידי שימוש במערכי הייצור השונים".