עורך "אקס פקטור" מגן על המיני של בר רפאלי

יוסי אליאס, העורך הכל-יכול של "אקס פקטור" של רשת, מגן על המיני של בר רפאלי בגמר, מבקר את הגזענות של הנאורים החדשים, ויורה חזרה על המבקרים שלו: "עיתונאים לא מכירים את המציאות וכותבים סתם. שופכים את הדיו שלהם ויאללה, ממשיכים הלאה"

יוסי אליאס/ צילום:שלומי יוסף
יוסי אליאס/ צילום:שלומי יוסף

עורך טלוויזיה הוא כמו אבא. זו לא רק עדות של כל מי שעבד אי-פעם בהפקה מורכבת וגרנדיוזית, אלא עובדה מחקרית של ממש. אקדמאים שבחנו את העולם המבעבע של הריאליטי, תיארו את היחסים ההוריים בין עורך הריאליטי הכל-יכול, לבין המתמודדים שלא אחת מוצאים את עצמם ברמת מודעות לסביבתם, הזהה לזו של תינוק בן יומו. הוא מגונן ומסוכך עליהם, חומל עליהם, למרות שמבחוץ, על המסך, זה נראה לפעמים שהוא דווקא עוקד אותם על מזבח הרייטינג.

יוסי אליאס הוא הפטריארך הבלתי מעורער של "אקס פקטור" של זכיינית ערוץ 2 רשת, שהגיעה לפני החגים לתום עונתה השנייה. אמנם ברשימת אנשי הקשר בסלולרי שלו מופיעים בר, שירי ועברי, כך בשמותיהם הפרטיים, אבל מי שיקרים באמת ללבו הם ילדיו הטלוויזיוניים. וכך, מזגו הנעים והמחויך ודיבורו הנלהב והחברי מתקדרים באחת, מרגע שמישהו מעלה איזו ביקורת כלפי מי מהם.

"הוא הבייבי שלי", אומר אליאס כשעולה שמו של מי שהיה אולי אחד המתמודדים המפורסמים ביותר בעונה החולפת, למרות שנשר בשלב מוקדם יחסית, ברק אוגלבו. מרגע שבן ה-15 עלה על במת האודישנים המבהיקה, החלה לסעור הרשת החברתית, והמבקרים השחיזו. טענו כי נער בגילו ובמצבו לא בשל לשפוט נכון את המציאות, וכי ההפקה ניצלה והגחיכה אותה.

"מה פתאום?", אליאס מתקומם. "הוא ממש לא יצא מגוחך. זה הילד, כך הוא מתנהל. יש בו משהו מאוד חינני, ואת החינניות הזאת רציתי להציג. הוא כמו ילד שלי. ישבתי עם המשפחה שלו לפני שהוא הגיע לאודישנים. בדקתי אם הוא יכול להיות רציני, ואימא שלו אמרה: 'הלוואי ותצליח להכניס אותו למסגרת'.

"אני עדיין בקשר יומיומי עם אחותו, והיא אמורה לשלוח לי הקלטה של שיר שלו כדי שאחבר אותו למפיק מוזיקלי. להגיד שזרקנו את הילד, זה לא נכון ואפילו מעליב. לא הייתי לוקח ילד בן 15 וגורם לו רע בכוונה. נורא קל לעיתונאים להשקיף מהצד ולהגיד דברים".