נתניהו: חקירה פלילית נגד זועבי על הסתה וקריאה לאלימות

רה"מ דרש מהיועמ"ש לחקור את ח"כ זועבי, שאמרה לביטאון החמאס כי "על מאות אלפי מתפללים לעלות לאל-אקצא כדי לעמוד מול מזימה ישראלית" ■ נתניהו: "אינני מוכן שתהיה הסתה מבית" ■ הממשלה אישרה את הצעת החוק להחמרת הענישה למיידי אבנים

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ודרש שיפתח בחקירה פלילית נגד ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) על הסתה וקריאה לאלימות.

ראש הממשלה חזר היום (א') בישיבת הממשלה על דבריה של ח"כ זועבי בסוף השבוע לביטאון הרשמי של החמאס: "על מאות אלפי מתפללים לעלות לאל-אקצא כדי לעמוד מול מזימה ישראלית להתרת דמם של תושבי מזרח ירושלים. כיום יש פעילות של יחידים בלבד, ונחוצה תמיכה עממית. אם יימשכו פיגועי היחידים ללא תמיכה עממית, הם ידעכו תוך כמה ימים, ולכן יציאת אלפים מבני העם תהפוך את האירועים הללו לאינתיפאדה אמיתית", לדברי זועבי.

נתניהו אמר כי "אינני מוכן שתהיה הסתה מבית. הממשלה תפעל בכל הכלים נגד המסיתים מכל כיוון שהוא. זוהי הסתה שקרית ופרועה וקריאה ברורה לאלימות. אינני מוכן לעבור לסדר היום מול דברים חמורים אלה".

עוד אמר ראש הממשלה בישיבת הממשלה: "אנחנו בתוך גל טרור שמקורו בהסתה שקרית ושיטתית בנושא הר הבית, הסתה שבאה מצד החמאס, הרשות הפלסטינית והתנועה האסלאמית בישראל.

"בסוף השבוע הוריתי לגייס 16 פלוגות מילואים של משמר הגבול על מנת להשיב את הביטחון והסדר. עדיף לגייס מראש כוח מאסיבי, לטפל בהתפתחויות אפשריות, מאשר לגייסו לאחר מעשה, ואנחנו נגייס עוד כוחות ככל שיידרש. היום אכנס דיון נוסף כדי לקדם את הפעולות של הממשלה נגד התנועה האסלאמית בישראל".

סגן שר הפנים, ח"כ ירון מזוז, תומך בפניית ראש הממשלה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור את ח"כ חנין זועבי באשמת הסתה. סגן שר הפנים מסר "פרצופה האמיתי של זועבי נחשף. אני הראשון שאמר שיש לשלול את האזרחות של טרוריסטים כדוגמת חנין זועבי ובאסל גטאס, התרעתי על כך לפני 3 חודשים, הם צריכים להשיב את תעודות הזהות שלהם, אסור שגורמי טרור ישבו במשכן הכנסת. לא ייתכן שחברי כנסת יתמכו בפגיעה באזרחים ישראלים, יבצעו הסתה פרועה כנגד מדינת ישראל וכנגד שלטון החוק".

ח"כ מזוז הוסיף "כל יום שבו זועבי מסתובבת חופשי הוא יום ניצחון לטרור".

 

תוחמר הענישה למיידי אבנים

בנוסף, הממשלה אישרה היום פה-אחד את הצעת החוק שנועדה לקבוע עונשי מינימום למאסר בכלא למיידי אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים; וכן להטיל קנסות על קטינים והוריהם.

ראש הממשלה ביקש בדיון חקיקת-בזק ואמר: "אנחנו עושים זאת כהוראת שעה מתוך כוונה לבחון את מידת היישום, ובמקרה הצורך אף להחמיר את החוק".

הצעתו של שר התיירות יריב לוין לשלילת רשיון נהיגה ולאיסור הוצאת רישיון נהיגה למיידי אבנים אושרה לפני זמן קצר בישיבת הממשלה, ותוסף להצעת החוק להחמרת הענישה על מיידי אבנים שתובא לאישור הכנסת.

השר לוין אמר בישיבה כי שלילת הרשיון היא צעד ענישתי והרתעתי אשר קשור באופן ישיר ליידוי האבנים על רכבים - מי שפוגע בחופש התנועה של אדם אחר, ראוי כי תישלל ממנו זכותו לחופש תנועה.

כמו כן, ניתנה בישיבה הנחיה למשרד המשפטים לקבל את יוזמתו של השר לוין להכין חבילת חקיקה למאבק בהסתה, אשר תכלול ענישה מחמירה לפעולות ההסתה הפרועות המתרחשות בימים אלה, החל מהנפת דגלים ועד להתנהלות התנועה האסלאמית.