נתניהו בכנסת: נחליט על שורה של צעדים נגד הטרור

"נבוא חשבון עם המרצחים ועם אלה שמנסים לרצוח. הפעולות שננקוט יביאו להכרה בצד השני שהטרור איננו משתלם"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הקבינט יאשר עוד הערב שורה של צעדים נגד גל הטרור. ראש הממשלה, שקטע את ישיבת הקבינט כדי להשתתף בדיון לזכרו של רחבעם (גנדי) זאבי בכנסת, אמר כי "לפני שעה כינסתי את הקבינט ומכאן אשוב לדיוניו. נחליט על שורה של אמצעים תקיפים נוספים במלחמתנו בגורמי ההסתה והטרור. הם ייושמו בשטח במהירות.

"ישראל תבוא חשבון עם המרצחים, עם המנסים לרצוח ועם המסייעים. לא רק שלא יהנו מזכויות, נגבה מהם את המחיר. מי שיאיים לפגוע בנו, ידו תיגדע. נשתמש ולא נהסס בכל האמצעים שעומדים לנו להחזיר את השקט לאזרחי ישראל. אנו במאבק, זהו מאבק של כולנו ונעמוד בו יחד. עמדנו בגלי טרור ויכולנו להם, הם לא עמדו במשימתם. אנו ממוקדים במשימתנו להילחם במרצחים ובמסיתים. אנו בטוח שהפעולות שננקוט יביאו להבנה בצד השני שישראל תהיה כאן לנצח. נבוא חשבון עם המרצחים ועם אלה שמנסים לרצוח. הפעולות שננקוט יביאו להכרה בצד השני שהטרור איננו משתלם", אמר ראש הממשלה. בתום הדיון צפויה להתחדש ישיבת הקבינט הביטחוני.

נתניהו פנה בנאומו לראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ואמר: "אני רואה כיצד הפכו נער שביצע פיגוע לקדוש מעונה. קודם כל הוא לא מת הוא חי. שנית הוא לא הוצא להורג, הוא ניסה להוציא להורג. את ההיפך הגמור ניסה להציג הדובר שלך. אני אומר ליושב-ראש הרשות הפלסטינית, אל תהפוך רוצחים לגיבורים. אם תהיה הדרדרות אתם תשאו את האחריות לכך. מי שיקח את החוק לידיו ישלם את המחיר".

פורק מאהל המחאה מול בית ראש הממשלה

על רקע המצב הביטחוני הודיעה אחר הצהריים הנהגת ההתיישבות ומועצת יש"ע על ביטול העצרת שתוכננה הערב ועל סגירת מאהל המחאה מול בית ראש הממשלה.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שהקים את אוהל המחאה, הסביר כי "כאן במאהל הזה יושבים אנשי הבעד. בעד ראש הממשלה. בעד אחדות בעד ההתיישבות ובעד ירושלים. מזה 12 ימים אנחנו יושבים מחוץ לבית ראש הממשלה. בדרישה לחיזוק הבטחון וההתיישבות. אני רוצה להודות לאלפים שהגיעו לכאן לחזק. אלו ימים קשים גם עבור ראש הממשלה. אנחנו בהתיישבות לצערי מורגלים למראות הקשים שרואים היום בערים. בימים האחרונים ישבתי שעות ארוכות עם ראש הממשלה. אנו חשים לצד המחלוקות שראש הממשלה פתח את הלב והראש והוא יותר פתוח ומבין מבעבר את דרישותינו הלאומיות הבטחוניות וההתיישבותיות. אנחנו חוזרים מכאן לקהילות וליישובים. אנחנו גם אנשי בשורות. מכאן אנחנו שולחים מסר של חיזוק לממשלה לראש הממשלה וקוראים לו לעמוד בעוז על המאבק על בטחון מדינת ישראל. אנחנו אנשים חזקים שיודעים לעמוד באתגרים. ואנחנו ננצח".

בעקבות ההסלמה היום באירועי הטרור פנה ח"כ יואב קיש להנהגת המתיישבים וליוסי דגן בבקשה לפרק את אוהל המחאה. בעקבות הפניה ובשל שיקולים נוספים הוחלט במועצת ישע לפרק את המאהל. "הבניה בהתיישבות וחיזוקה חשובים ביותר. כעת יש לשים את המחלוקות בצד ולהתאחד מול הטרור", אמר קיש.

לדברי אבי רואה, ראש מועצה אזורית מטה בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, "מתוך תחושת אחריות ושותפות עם עם ישראל החלטנו לא לקיים הערב את העצרת ולסגור את המאהל מול בית ראש הממשלה. בימים אלו, בהם מדינת ישראל במתקפת טרור קשה ומתוך הבנה שכוחות הבטחון המשטרה ומגב נמצאים תחת עומס אירועים ומשימות חסר תקדים, מצאנו לנכון לא להעמיס עליהם אתגרים נוספים. אנו מחזקים את ידי ממשלת ישראל במאבקה נגד הטרור המשתולל ברחובות ישראל. עם ישראל מאוחד וחזק ויחד ננצח. אנו שולחים מכאן תנחומים למשפחות ההרוגים והחלמה מהירה לפצועים".