אלפי עובדי ניקיון בביה"ח של הכללית יהפכו לעובדים מהמניין

מדובר בהמשך ישיר למהלך ההיסטורי שסוכם ביולי האחרון בין ניסנקורן לשר האוצר משה כחלון, בדבר קליטת עובדי הניקיון בבתי החולים הממשלתיים

אלפי עובדי ניקיון המועסקים כיום כעובדי קבלן ב-14 בתי החולים של שירותי בריאות כללית, יהפכו במהלך 2016 לעובדים מן המניין של הקופה - כך עולה מההסכם שנחתם היום (ג') בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, למנכ"ל הכללית אלי דפס. מדובר בהמשך ישיר למהלך ההיסטורי שסוכם ביולי האחרון בין ניסנקורן לשר האוצר משה כחלון, בדבר קליטת עובדי הניקיון בבתי החולים הממשלתיים.

בשני העשורים האחרונים הופרטו תחומים רבים הכלולים בהגדרה "מינהל ומשק" בבתי החולים, תופעה שאפיינה הן את בתי החולים הממשלתיים, את אלה של הכללית וגם את בתי החולים שמנוהלים על-ידי עמותות, כמו הדסה בירושלים.

מאז שניסנקורן נכנס לתפקיד הוא הצהיר כי עבודות הניקיון הן חלק בלתי נפרד ממה שמכונה "ליבת העסק" של בית החולים, ועל כן נאבק לקלוט את העובדים בהעסקה ישירה על אף התנגדות עקבית וחריפה מצד אנשי אגף התקציבים במשרד האוצר.

ההסתדרות חתמה לפני מספר שנים על הסכם חסר תקדים מול ארגוני המעסיקים הפרטיים בדבר קליטת כלל עובדי הניקיון בסקטור הפרטי, אולם המעסיקים חזרו בהם מההסכם וההסתדרות הסתפקה בשיפור תנאיהם של עובדי הקבלן.