חגי עמיר התבטא נגד הנשיא ריבלין - ונחקר באזהרה במשטרה

זאת לאחר שפירסם בפייסבוק פוסט בו כתב: "לא ריבלין קובע אם אחי ישתחרר או לא - רק הקב"ה קובע, כפי שהוא קבע שרבין יתפגר... יגיע הזמן שהוא יקבע שריבלין יחד עם המדינה הציונית צריכים לחלוף מהעולם"

אחיו של רוצח ראש הממשלה נחקר באזהרה: המשטרה עיכבה היום (ג') לחקירה את חגי עמיר, אחיו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.

החקירה, שנערכת יממה לאחר שצוין יום הזיכרון ה-20 לרצח רבין, היא בעקבות פוסט שחגי עמיר כתב בפייסבוק על נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בעקבות התבטאותו לפיה לא יחון לעולם את יגאל עמיר.

הבוקר כתב עמיר בעמוד הפייסבוק שלו: "ריבלין הוא פוליטיקאי חנפן. לא הוא קובע אם אחי ישתחרר או לא - רק הקב"ה קובע, כפי שהוא קבע שרבין יתפגר. למרות שריבלין וחבריו לא ממש הסכימו - הוא קבע שריבלין יהיה נשיא, ויגיע הזמן שהוא יקבע שריבלין יחד עם המדינה הציונית צריכים לחלוף מהעולם - כפי שסדום חלפה בשל הפשעים שהם ביצעו במסגרת החוק נגד בני עמם. היום הזה כבר לא רחוק".

בעקבות הדברים, כאמור, עוכב היום עמיר לחקירה במרחב ירקון של המשטרה.

לפני 3.5 שנים שוחרר עמיר ממאסר ממושך בן 16 שנים - לאחר שהואשם שסייע לאחיו יגאל בתכנון ובהכנת ההתנקשות ברבין. הוא הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע, אחזקת נשק ואף איומים על חייו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון.

סייע לאחיו בתכנון רצח ראש הממשלה

על-פי כתב האישום שהוגש לאחר הרצח נגד חגי עמיר, עלה כי הוא, אחיו יגאל וחברם דרור עדני העלו בביתם רעיונות כיצד להרוג את רבין. בין ההצעות שהעלו השלושה היו פגיעה בראש הממשלה ליד ביתו באמצעות רובה צלפים וכן החדרת צינור ניטרוגליצרין לצינור המים בביתו.

האחים יגאל וחגי עמיר אף נסעו באחת הפעמים לסיור באזור מקום מגוריו של ראש הממשלה רבין, והחליטו כי המילוט מהאזור מסובך וקשה מדי - כך שבסופו של דבר הוחלט על ההתנקשות שבוצעה בתום עצרת השמאל בתל-אביב ב-4 בנובמבר 1995.

בעבר הורשע חגי גם באיומים על חייו ראש הממשלה אריאל שרון, בעת שאמר במהלך ויכוח עם סוהר כי "בטלפון אחד אני יכול להזמין את רצח ראש הממשלה".