השקט שלפני הסערה? גדעון סער מתכונן לראשות הממשלה

שנה חלפה מאז שסער לקח פסק-זמן מהחיים הפוליטיים, ואם לשפוט עפ"י הנוכחות התקשורתית המוגברת שלו, לצד לו"ז בר-המצוות של חברי הליכוד שהוא פוקד, נראה שהוא מכין את הקרקע לקראת התמודדות על ראשות הממשלה

לפני שבועיים התארח שר החינוך והפנים לשעבר, גדעון סער, בכנס של לשכת עורכי הדין. בסיומו אמר שאם יחזור לפוליטיקה, לא יהיה זה לתפקיד של שר או של חבר כנסת, אלא רק בתפקיד שיאפשר לו לחולל שינוי אמיתי. ובמילים אחרות - רק כמתמודד לראשות הממשלה. שבוע קודם, בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה, מתח סער בנאומו ביקורת על ראש הממשלה נתניהו, כשאמר ש"ישראל זקוקה היום למנהיגות שתדע לקבל אחריות ולא לגלגל אותה".

ההתבטאויות הללו, ודאי אצל פוליטיקאי מחושב כמו סער, אינן מקריות. סער, שפרש מהכנסת ומהממשלה בנובמבר שעבר, עובד קשה כדי להישאר בתודעה הציבורית. בעצם, "קשה", זו אולי לא ההגדרה המדויקת. לא מעט כלי תקשורת מתמסרים לסער. ניקח לדוגמה את "ידיעות אחרונות" ואת אתר הבית שלו ynet, שנלהבים להריץ כל מי שנתפס בעיניהם כאלטרנטיבה לנתניהו. סער מככב אצלם בעמודי החדשות, כותב טורי פרשנות, מפציע תכופות במדור הרכילות היומי "העלוקה", לרוב עם אשתו, העיתונאית גאולה אבן, ואפילו כתב טור אישי על משחק חצי גמר ליגת האלופות בין יובנטוס לריאל מדריד במאי האחרון, שתיאר את מזג האוויר הלוהט במדריד.

גם ב"הארץ" אפשר למצוא את טביעות אצבעותיו בעמודים הפוליטיים; כמו גם בגלי צה"ל, התחנה הצבאית שמפקדה, ירון דקל, ניהל את טקס החתונה המצומצם של סער ואבן. אמנם יועצי התקשורת של סער בתקופה שהיה שר התחלפו לעתים קרובות, אבל קשרים עם עיתונאים בכירים, עד לרמה של חברות קרובה, הוא יודע לטפח היטב. חלק מהעורכים ומהפרשנים זוכרים לו חסד מהימים שבהם ידע להעביר להם סיפורים מצוינים בנויים היטב, כיאה למי שבעצמו היה עיתונאי בעבר. חלק מניחים שיבוא יום והוא יחזור, ובגדול, ואז השמירה על הקשר בימים שהיה במדבר הפוליטי, תוכיח את עצמה.

מה גם שאפילו כיום, כשהוא אינו מחזיק בתפקידים רשמיים, סער, שדחף את קמפיין הנשיאות של רובי ריבלין בתקשורת, מצויד בקשרים מצוינים בבית הנשיא ובכושר ניתוח שכתבים אוהבים להיעזר בו בתיאור המפה הפוליטית.