הג'וב החדש של בכיר המשטרה שהודח בשל חשד לעבירות מין

ניצב בדימוס חגי דותן, לשעבר מפקד מחוז חוף, שפוטר בשל חשד שהטריד מינית שוטרות וקצינה, מונה לאחרונה למנהל מתחם הסינמה סיטי בראשל"צ ■ "אין נגדו אישום, ואין מניעה להעסיק אותו"

חגי דותן - מפקד מחוז חוף במשטרה / צילום: מתוך אתר המשטרה
חגי דותן - מפקד מחוז חוף במשטרה / צילום: מתוך אתר המשטרה

ניצב בדימוס חגי דותן, שהודח מתפקידו כמפקד מחוז חוף במשטרה עקב חשדות לעבירות מין, מצא עבודה חדשה: מנהל מתחם הסינמה סיטי בראשון-לציון. לוואלה! NEWS נודע כי בימים האחרונים קיבל דותן את המשרה במתחם הקולנוע המפואר, זאת זמן קצר לאחר שהגיש מועמדות לתפקיד.

בפברואר האחרון, במסגרת גל החקירות של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) נגד קצינים בכירים במשטרה, נחקר גם דותן. הוא נחשד בעבירות מין ובהטרדה מינית של 4 שוטרות צעירות וקצינה אחת.

זמן קצר לאחר התפוצצות הפרשה הודיע מפכ"ל המשטרה דאז, יוחנן דנינו, כי הוא מפטר את דותן, בהסכמת הצדדים. עם זאת, עד היום לא החליטו במח"ש כיצד יש לנהוג עם בתיק, ואם התגבשה תשתית פלילית להעמדתו לדין.

לפי תלונה של אחת השוטרות, שטענה כי בוצע בה מעשה מגונה, דותן נגע בישבנה כשהשניים היו יחד במעלית. לדבריה, דותן הוציא מהכיס האחורי של מכנסיה את הסלולרי שלה - ואמר לה שמסוכן להסתובב עם מכשירים סלולריים.

במקרה אחר, כך לפי החשד, פנה דותן לאחת השוטרות לקראת השתלמות המחוז באילת, שאל אותה אם היא מצטרפת לנסיעה, והוסיף: "יופי, נהיה באותו החדר". חשד נוסף שנבדק במח"ש נוגע להטרדה מינית של קצינה בדרגת סגן ניצב, שבמסגרת זו, לכאורה, הוא התערב בקידומה.

5 שוטרות שאינן קשורות אחת לשנייה העידו במשטרה נגד דותן. "פחדנו ממנו. היה חשש ומבוכה מאוד גדולה", אמרו השוטרות בחקירתן. לפי החשד, הניצב נהג להטריד אותן מילולית ולהעיר להן הערות מיניות. המקרה האחרון שמיוחס לדותן קרה לכאורה בשנה האחרונה.

החקירה החלה לאחר שבמח"ש קיבלו כמה מכתבים אנונימיים לגבי עבירות שביצע לכאורה הניצב. עם זאת, במח"ש דחו את התלונות פעם אחר פעם. לפני כחצי שנה הגיעו עדויות של שוטרות ששירתו תחתיו, שסיפרו את שאירע לטענתן עם הקצין הבכיר, זאת עקב שורה של חשיפות ופרשות מין אחרות במשטרה.

מסינמה סיטי נמסר בתגובה כי "בשלב זה לא הוגש כתב אישום, ודותן לא הורשע. מבחינתנו אין מניעה מלהעסיק אותו, עד שיוכח אחרת".