נתניהו: "הכלבו שנאצים החרימו מיהודים מסמן מוצרים מיו"ש"

רה"מ על כלבו kaDeWe בברלין: "זה התחיל בסימון מוצרים, ועכשיו אנחנו מתבשרים שהסירו את המוצרים – חרם לכל דבר"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

רה"מ בנימין נתניהו התייחס היום (א') בישיבת הממשלה השבועית לסוגיית סימון המוצרים מיהודה, שומרון ורמת הגולן באירופה וכינה זאת "צעד פסול".

"אני מבקש להתייחס לפרשת הכלבו kaDeWe בברלין. הכלבו הזה היה בבעלות יהודית, הנאצים לקחו אותו. באופן אבסורדי, עכשיו הכלבו הזה מסמן מוצרים מיישובי יהודה ושומרון והגולן. זה התחיל בסימון מוצרים, ועכשיו אנחנו מתבשרים שהסירו את המוצרים - חרם לכל דבר. אנחנו מוחים בתקיפות על הצעד הפסול הזה - פסול מבחינה מוסרית, פסול מבחינה עניינית ופסול מבחינה היסטורית. ואנחנו מצפים מממשלת גרמניה, שיצאה נגד סימון המוצרים, לפעול בעניין החמור הזה", אמר נתניהו.

נתניהו התייחס לגל הטרור שאינו פוסק ואמר כי הנחה את שר הביטחון לרכז את המאמצים באזור חברון, "משם יוצאים רוב הפיגועים או כולם. אנחנו מבצעים שם מעצרים, מחסומים, כתרים ומתגברים כוחות. עשינו את זה גם בירושלים שממנה יצאו רוב הפיגועים".

נושא נוסף עליו דיבר רה"מ היה דאע"ש: "בשבוע שעבר הוגשו כתבי אישום נגד אזרחים ישראלים שהתכוונו להצטרף לשורות דאע"ש. בנוסף, אני מבקש מהיועץ המשפטי לקדם צעדים של שלילת אזרחות לכל מי שיצטרף לדאעש. מי שיצטרף לדאעש לא יהיה אזרח ישראל, ואם הוא יצא את גבולות המדינה, הוא גם לא יחזור אליה. אני חושב שהלקח הזה הולך ומתברר לרוחב היריעה הבינלאומית, וראוי שאנחנו נוביל גם במהלך הזה".

באשר לשחרורו של ג'ונתן פולארד מהכלא, נתניהו הביע תקווה שהנשיא ברק אובמה יאפשר לו לעלות לישראל: "הוא אמנם לא לגמרי חופשי, אבל הוא כבר לא בין כותלי הכלא. כמי שפעל רבות לשחרורו במשך שנים ארוכות עם נשיאי ארצות הברית, קלינטון ואובמה, אני מצר על כך שלא עלה בידנו להוציא אותו מוקדם יותר, כמעט עלה בידי פעם ואולי אפילו פעמיים, אבל אני שמח שהוא יצא אל החופש, היחסי. בהמשך אני בטוח שנראה אותו גם בארץ. אני בטוח שאני מדבר בשם כל שרי הממשלה וכל אזרחי ישראל, שאנחנו מאחלים לו חיים של אושר, שלווה וחירות".