79% מהגולשים הישראלים שרכשו באינטרנט בשנה האחרונה עשו זאת באתרים בינלאומיים - כך עולה ממחקר שפרסמה היום (ג') חברת פייפאל, אותה ערכה חברת Ipsos בקרב 23 אלף בני 18 ומעלה מ-29 מדינות בעולם.

על-פי המחקר, ישראל נמצאת במקום השלישי (באופן יחסי להיקף הרכישות) מבין המדינות שנבדקו בהיקף הרכישה באתרים בינלאומיים, אחרי אירלנד שבמקום הראשון עם שיעור של 86% מהרוכשים אונליין ואוסטריה עם 85%.

בתחתית הדירוג נמצאות ארה"ב (20%) ויפן (11%), מה שעשוי להעיד על שוק סחר מקוון פנימי מפותח מאוד וכזה שלא מצריך לחפש באתרים מחוץ למדינה.

גידול בקטגוריית מזון ומשקאות

המדינות הפופולריות בקרב הישראלים הרוכשים מאתרים בינלאומיים הם סין (60%), ארה"ב (51%) ובריטניה (21%). הקטגוריות המובילות ברכישה של ישראלים באתרים בינלאומיים הן אופנה (58%), צעצועים ותחביבים (37%) ואלקטרוניקה (35%).

המחקר מצביע כי קטגוריית המזון והמשקאות צפויה לרשום את הצמיחה הגבוהה ביותר ב-2016 ברכישה מאתרים בינלאומיים ולעלות ב-20%, כשאחריה נמצאת קטגוריית המוצרים לתינוקות ולילדים (16%) וקטגוריית האופנה (12%).

באשר לשאלה מדוע ישראלים מעדיפים לקנות באתרים בינלאומיים על פני אתרים ישראלים, הצביעו מרבית הנסקרים על מחירים אטרקטיביים יותר ועל מגוון רחב יותר של מוצרים חדשים ומעניינים. כמו כן, נמצא כי הגורם העיקרי המעודד ישראלים לרכוש באתרים בחו"ל הוא משלוח חינם, על-פי 67% מהצרכנים אונליין.

מנגד, המחקר מצביע גם על חששות ברכישה מאתרים בחו"ל, כשבראשם החשש שהמוצר המוזמן יהיה שונה מזה שתואר בתהליך ההזמנה (49% טענו זאת), עלויות המשלוח (48%) וזמן משלוח לא מספיק מהיר (44%).

"נתונים אלה משקפים את המודעות הגבוהה שיש לצרכן הישראלי למגוון האפשרויות לקנייה באינטרנט בישראל ובחו"ל", אומר אפי דהן, מנהל אזור ישראל ואפריקה בפייפאל. "האינטרנט והטכנולוגיות המתקדמות מנגישים לקונים הישראליים מגוון רחב יותר של מוצרים ושירותים מהארץ והעולם ולרוב במחירים נמוכים יותר. אימוץ המסחר האלקטרוני הוא דרך מצוינת להתמודד עם יוקר המחיה".

עוד עולה מהמחקר כי הישראלים העלו את כמות הרכישות באינטרנט בשנה האחרונה לכדי 9.3 מיליארד שקל - עלייה של 19% לעומת 2014. הישראלים גם הכפילו את כמות הרכישות שהם מבצעים דרך מכשירי מובייל לכדי 18% מסך הרכישות - עלייה של 47% לעומת 2014. בסך-הכול, 73% מהגולשים הישראלים רכשו באינטרנט בשנה האחרונה.

על-פי המחקר, הצפי ל-2015 הוא עלייה של 17% בסך הרכישות המקוונות לכדי 10.8 מיליארד שקל, כשהמובייל צפוי להמשיך ולהיות שחקן משמעותי בהליך הרכישה עם עלייה מתוכננת של 39% לכדי סכום של 2.3 מיליארד שקל - נתח של 21.6% מסך הרכישות.

המדינות הפופולריות בקרב הישראלים