הרשת החברתית: איפה נפגשו רוני פלמר, אופיר פישר ורעיה שטראוס?

וגם: יחסי ישראל-מקדוניה חוגגים בימים אלה 20 שנות כינון

רוני פלמר, רעיה שטראוס בן דרור ואופיר פישר/ צילום: אור אלכסנברג
רוני פלמר, רעיה שטראוס בן דרור ואופיר פישר/ צילום: אור אלכסנברג

פיצוץ אוכלוסין

איך ייראו הנגב והגליל בשנת 2048? כמה אנשים יתגוררו שם? והאם יצליחו להתנתק מגוש דן? בשאלות אלה ואחרות דנו באירוע שקיימו בתחילת השבוע ב"קומה הרביעית" בתל-אביב: רוני פלמר ואופיר פישר, מייסדי תנועת אור, הפועלת לפיתוח ויישוב הנגב והגליל; והפילנתרופית רעיה שטראוס בן-דרור.

פלמר, המכהן כמנכ"ל תנועת אור, אמר כי יש להכין תשתיות לכ-7 מיליון תושבים בנגב ובגליל בשנת 2048, שיהוו כ-40% מהאוכלוסייה העתידית במדינה. "כיום הנגב והגליל מהווים 76% משטחי המדינה, אך מאכלסים רק 24% מהאוכלוסייה".

פרופ' דוד פסיג, חוקר העתידים, שהוזמן להרצות באירוע, אמר בראייה גלובלית כי אוכלוסיית העולם צפויה להגיע לכ-10 מיליארד בני אדם בשנת 2050 ובאופן מפתיע להצטמצם חזרה לכ-6 מיליארד לקראת סוף המאה. הטו אוזן: דני עטר, יו"ר קק"ל; ארז מלצר, יו"ר ביה"ח הדסה; האלוף במיל. דורון אלמוג; אבי כהן, מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי; רואי ויזנר, מנכ"ל האצ'יסון-כנרות; ואחרים.

בתוך כך נודע כי שטראוס בן-דרור תקבל בכנס שדרות לחברה שנפתח הבוקר, ויימשך גם מחר בשדרות, את אות המופת החברתי כהוקרה על פועלה למען החברה בישראל.

רוני פלמר, רעיה שטראוס בן דרור ואופיר פישר/ צילום: אור אלכסנברג
 רוני פלמר, רעיה שטראוס בן דרור ואופיר פישר/ צילום: אור אלכסנברג

"גביית מסים - הספורט הלאומי של מקסיקו"

"אם אתם חושבים שהמצב הפוליטי בישראל שברירי, בואו תראו מה קורה במקסיקו. הספורט הלאומי אצלנו זה כדורגל והספורט השני זה גביית מסים", כך אמר מנואל רג'ונוב, שותף בשלוחה הישראלית של משרד עורכי הדין DLA PIPER במקסיקו המתמחה במסים. הדובר אמר את הדברים ביום עיון על עשיית עסקים במקסיקו שערך המשרד בשיתוף פירמת ראיית החשבון והייעוץ PwC ישראל.

עוד השתתפו: עו"ד ג'רמי לוסטמן, ראש משרד עורכי הדין DLA PIPER; ובניטו אנדיון, שגריר מקסיקו בישראל שהשיב לשאלה: "האם יש בעיה פוליטית שמונעת ממקסיקו, אחת מיצואניות הגז הטבעי והנפט הגדולות בעולם, לפעול בתחום חיפושי הגז הטבעי בישראל?", כך: "אין שום בעיה פוליטית ואין לחץ של מדינות ערב כי אנחנו לא חלק מאופ"ק.

עד כה, כל ההשקעות בתחום בוצעו במקסיקו ובאמצעות חברות ממשלתיות בלבד. רק עכשיו פתחנו את השוק להשקעות פרטיות ואני בטוח שאם חברה ישראלית תושיט יד, החברות המקסיקניות ישמחו מאוד לשתף פעולה כמו שהן עושות היום באנגולה ובמוזמביק". עוד השתתפו: רו"ח רובי סולימן, שותף וראש מגזר היי-טק ב-PwC ישראל; עו"ד רון מזוריק, מנהל תחום המסים בפירמה; גבריאל חיון, מנכ"ל לשכת מסחר ישראל-אמריקה הלטינית ואחרים.

זום מקדוני

יחסי ישראל-מקדוניה חוגגים בימים אלה 20 שנות כינון, וזו הייתה סיבה מספיק טובה לשגריר מקדוניה בישראל, פאיו אבירוויקץ', להשיק בשבוע שעבר תערוכת צילומים: "מקדוניה - במבט ישראלי, וישראל - במבט מקדוני" של שני צלמים - מקדוני וישראלי, שמוצגת במרכז ענב לתרבות בתל-אביב.

נכחו באירוע: דן אוריין, שגריר ישראל במקדוניה; יצחק אלדן, נשיא מועדון השגרירים ושגריר ישראל בצרפת לשעבר; שלמה גרציאני, קונסול כבוד של מקדוניה בישראל; הסופר איתי בחור; ואחרים.

 דן אוריין, יצחק אלדן ופאיו אבירוויקץ' /צילום: חדוה רוקח
  דן אוריין, יצחק אלדן ופאיו אבירוויקץ' /צילום: חדוה רוקח

מסלול יאיר

מוקירים ומעריכים: במסלול האקדמי המכללה למינהל החליטו לקרוא לתוכניות המוסמך של בית הספר למינהל עסקים במכללה על שמו של חתן פרס ישראל, פרופ' יאיר אהרני. זאת, כהכרת תודה על תרומתו להקמת המכללה וכהונתו כרקטור הראשון שלה.

באירוע הסרת הלוט נכחו: מארק און, מנכ"ל גט טקסי, שהוזמן להרצות על ההתמודדות של תעשיות מסורתיות עם שינויים; פרופ' אשר טישלר, נשיא המסלול האקדמי המכללה למינהל; פרופ' אורן קפלן, דיקאן בית הספר למינהל עסקים; פרופ' זאב הירש, ממייסדי בית הספר; אבישי גל (לבקוביץ), יו"ר ג'ים המועדון האסטרטגי; פרופ' תמר אלמור, דיקאנית הסטודנטים; ואחרים.

מארק און, פרופ' יאיר אהרוני ופרופ' אורן קפלן/ צילום: עידן גרוס
 מארק און, פרופ' יאיר אהרוני ופרופ' אורן קפלן/ צילום: עידן גרוס

אקירוב תורם

חברת אלרוב בבעלותו של אלפרד אקירוב הקימה לפני כ-3 שנים את קרן אלרוב במטרה לסייע לכ-100 סטודנטים בשנה במימון התואר בסכום של 10,000 שקל לשנה לסטודנט.

ביום חמישי האחרון התקיים בבית אסיה בתל-אביב אירוע פתיחת מחזור ג' של הקרן בנוכחותם של: אלפרד וחווה אקירוב וילדיהם ג'ורג'י ושרון; רם ואתי כספי; אלי יונס; דני גילרמן; יוסי חכמי; משה וידמן; רוני בר-און; יורם טורבוביץ'; ואחרים.

אלפרד אקירוב, יוסי חכמי ורוני בר און/ צילום: ישראל מלובני
 אלפרד אקירוב, יוסי חכמי ורוני בר און/ צילום: ישראל מלובני

מוח כלכלי

פול בלוסטיין, חוקר במכון Brookings לחקר מדיניות חברתית וחוקר בכיר במרכז לחדשנות במדיניות חוץ (CIGI), יגיע לוועידת ישראל לעסקים 2015 של "גלובס" וינחה מושב בנושא "איפה לשים את הכסף - האם פני השווקים לצניחה או התאוששות"; ודיון נוסף בנושא עוצמתה של סין במאזן הכוחות הגלובלי.

פול בלוסטיין הוא עיתונאי כלכלי שחיבר מספר ספרים בתחום הכלכלי. הוא מתגורר בקמקורה שביפן, ומשמש כחוקר בכיר במרכז הבינלאומי לחדשנות בממשל וכחוקר אורח במסגרת התוכנית לפיתוח כלכלי גלובלי שבמכון ברוקינגס בוושינגטון. בלוסטין כתב בעיתון "וושינגטון פוסט", ב"וול סטריט ג'ורנל" ובמגזין פורבס. בין היתר, זכה בפרס ה-Gerald Loeb Award, הניתן לעיתונאים מצטיינים בתחומי העסקים והכלכלה.

בספריו חושף בלוסטיין את מאחורי הקלעים במוסדות כלכליים בינלאומיים כדוגמת קרן המטבע הבינלאומית וארגון הסחר העולמי. מכון ברוקינגס הוא ארגון למחקר מדיניות חברתית מהמובילים בארה"ב.

המרכז הבינלאומי לחדשנות בממשל הוא גוף על-מפלגתי העוסק במחקר ממשל גלובלי ופועל בשיתוף עם מדינות, עסקים וקהילות אקדמאיות ברחבי העולם. פעילותו של המרכז נועדה לקדם מדיניות גלובלית טובה יותר, במטרה לשפר את חייהם של אנשים בכל מקום בעולם, על-ידי הגדלת שגשוג, הבטחת קיימות גלובלית, מיגור אי-השוויון וקידום עולם בטוח יותר.

ועידת ישראל לעסקים 2015 של עיתון "גלובס" תתקיים ב-6-7 בדצמבר בתל-אביב, ותארח את בכירי המגזר העסקי.

פול בלוסטיין/ צילום: קן קוב
 פול בלוסטיין/ צילום: קן קוב


חכ"ים בסייבר גי'ם

חברי ועדת המשנה להגנה בסייבר של ועדת חוץ וביטחון של הכנסת קפצו שלשום למתקני חברת החשמל באורות רבין, בסייבר-ג'ים - מתקן אימונים להגנת סייבר לחברות ולמרכז פיקוד ובקרה של החברה, השולט על כל מערך החשמל במדינת ישראל ונחשב לשאלטר של המדינה.

בין החברים: אבי דיכטר; מיכל רוזין; ישראל אייכלר; אראל מרגלית; יואב בן-צור; ואייל בן-ראובן.

אל החכ"ים התלוו המארחים: יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל; עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל; ואורן הלמן, סמנכ"ל רגולציה, קשרי ממשל ותקשורת של החברה.

אורן הלמן, עופר בלוך, אבי דיכטר ויפתח רון טל/ צילום: יוסי וייס חברת חשמל
 אורן הלמן, עופר בלוך, אבי דיכטר ויפתח רון טל/ צילום: יוסי וייס חברת חשמל

רוזנת הצילום

ורד רוזן היא לא רק הרעיה של ברק רוזן, מבעלי קבוצת קנדה-ישראל. היא גם אדריכלית ואמנית. אמש נפתחה בבנק איגוד בסניף רעננה תערוכת הצילומים הראשונה שלה - "מאחורי העדשה".

פרגנו נוכחות: זאב ביילסקי, ראש העיר רעננה; האדריכל עודד חלף; ג'ואי שוובל, יו"ר קבוצת זארה ישראל ורעייתו מליסה; איש העסקים משה פטרבורג; אסי טוכמאייר, השותף העסקי בקנדה-ישראל; ורד סוויד, יו"ר הרשות לקידום מעמד האישה; ואחרים.

ברק רוזן, זאב ביילסקי וורד רוזן/ צילום: חן גלילי
 ברק רוזן, זאב ביילסקי וורד רוזן/ צילום: חן גלילי