המסחר בבורסה בתל-אביב נחתם היום (ד') במגמה מעורבת. מדד המעו"ף, שנסחר במגמה חיובית למן הפתיחה, עשה "סיבוב פרסה" בסיום וננעל באדום. מניות הבנקים, כיל ובזק, רשמו ירידות של יותר מ-1% והכבידו על המעו"ף. שוקי העולם נסחרים במגמה חיובית, ברקע לשטף נתוני מאקרו שפורסמו בארה"ב ודיווח לפיו הבנק המרכזי האירופי עשוי להכריז בפגישת הריבית על הגדלת שיעור הריבית השלילית על הפקדונות.

הפלת המטוס הרוסי בגבול סוריה-טורקיה, בטענה הטורקית כי חצה את גבולה והוזהר, היא רק עוד חולייה בשרשרת המתיחות הגיאו-פוליטית באזור בפרט ובעולם בכלל. איומי הטרור ממשיכים להלחיץ ממשלות ומשטרות ביבשת אירופה, כשהתוצאות עשויות לבוא לידי ביטוי בנתונים הכלכליים לרבעון הרביעי של השנה, כולל בדוחות הכספיים של החברות.

בינתיים, הפעילים בתל-אביב, כעמיתיהם בעולם, מנסים להעריך האם הפדרל ריזרב עתיד להעלות את הריבית בארה"ב כבר בחודש הבא, לראשונה מאז 2006. לצורך כך, ובהמשך להתבטאויות חיוביות בעניין מטעם בכירי הפד, דוח התעסוקה לנובמבר מקבל חשיבות עצומה, כאשר רבים מעריכים כי דוח חיובי יסלול את הדרך להעלאה האמורה.

השותפות בתגלית לוויתן, רציו , אבנר ודלק קידוחים דיווחו הבוקר כי אתמול נחתם מכתב כוונות בלתי מחייב בין לוויתן לבין חברת דולפינוס, במסגרתו הצדדים אישרו את כוונתם לנהל מו"מ על הסכם לאספקת גז טבעי מלוויתן לדולפינוס באמצעות צינור הגז הקיים המופעל על ידי EMG במצרים. הבסיס לניהול המו"מ כולל, בין היתר, היקף משוער לאספקת כמות גז שלא תעלה על 4 BCM (מיליארד מטר מעוקב) בשנה, למשך תקופה של 10-15 שנה.

 

הירידות בשווקים ברבעון השלישי של השנה העבירו את מגדל ביטוח להפסד רבעוני של כ-234 מיליון שקל לעומת רווח של כ-37 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. סך הנכסים המנוהלים במגדל רשמו עלייה של 4% לכ-211 מיליארד שקל.

טאואר זכתה שלשום להמלצה אוהדת מבית ההשקעות צ'רדן: מחיר היעד עלה ל-24 דולר מ-23 דולר, פרמיה של כ-50% על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט. ההמלצה נותרה "קנייה". בית ההשקעות מגדיר את החברה כ"בחירה המועדפת" בשל התוצאות הכספיות המצויינות והתחזיות לשנה הקרובה.

עונת הדוחות בתל-אביב נמשכת, כשאתמול דיווחו, בין היתר, שטראוס ופז נפט . אורד דיווחה היום על עלייה של 22% בהכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה ל-127 מיליון שקל ומעבר לרווח נקי של 6.4 מיליון שקל לעומת הפסד של 15 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2014.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]