המשטרה: החלה בדיקת ההטרדות המיניות לכאורה של ינון מגל

(עדכון) - מגל: "שגיתי בעבר בהתנהלות בלתי ראויה; אשאר ח"כ, לא אהיה יו"ר סיעה" ■ בנט: "ינון חבר אמת; הוא בטוח בחפותו - אתן לרשויות לעשות את עבודתן" ■ שקד: "התנהלות לא מקובלת ולא ראויה"

ינון מגל / צילום: שלומי יוסף
ינון מגל / צילום: שלומי יוסף

יממה לאחר הפוסט בפייסבוק של העיתונאית רחלי רוטנר, אשר האשימה את ח"כ ינון מגל (הבית היהודי) בהטרדה מינית, הודיע הבוקר (ד') מגל כי ימשיך לכהן כחבר כנסת, אך יפסיק לכהן בתפקידו כיו"ר סיעת הבית היהודי.

"נפגשתי אמש עם יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, וסיפרתי לו את השתלשלות האירועים. שגיתי בעבר בהתנהלות בלתי ראויה וקל וחומר שאינה הולמת איש ציבור כפי שאני היום. אני מתנצל מעומק לבי בפני מי שנפגע. אני נחוש לתקן את התנהלותי וגם לשקם את הדברים במישור האישי והמשפחתי", כתב מגל בפייסבוק.

מגל הוסיף: "כמו כן, הודעתי כי אפסיק כעת לכהן כיו"ר סיעת הבית היהודי, ואפעל כחבר כנסת למען עם ישראל כפי שעשיתי עד כה, מתוך אמונה ושליחות לבוחריי. אני מקווה שהציבור ימצא בלבו את האפשרות לתת לי את ההזדמנות לתקן את דרכיי ולשרתו נאמנה".

את מקומו של מגל כיו"ר סיעת הבית היהודי תתפוס ח"כ שולי מועלם.

בתוך כך, דובר המשטרה הודיע היום בצהריים כי "בהמשך להודעה אמש בדבר הכוונה לבדוק את הפרסומים אודות חשד להטרדה מינית לכאורה, הליך הבדיקה החל ובהנחיית ראש האגף לחקירות ולמודיעין מנוהל בלהב 433 יאח"ה. מטבע הדברים, בשלב זה לא ניתן למסור פרטים נוספים".

בנט: "מגל חבר אמת"

שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, התייחס היום בכנס שדרות לפרשה ואמר: "ינון מגל הוא חבר אמת שלי, ואני אוהב אותו ואת משפחתו, אך הדברים שהוא אמר אינם צריכים להיאמר בשום צורה, ואין להם מקום, בטח ובטח לא על-ידי שליח ציבור. תהיה לי אפס סובלנות להתנהגות בלתי נאותה".

לדבריו, "ישראל היא מדינת חוק, ולא חורצים דינו של אדם בכיכר הפייסבוק, במיוחד כשמדובר בדיני נפשות. ינון בטוח בחפותו - ואני מתכוון לתת לרשויות לעשות את עבודתן, ואנו נפעל בהתאם".

"לינץ' ציבורי מיותר"

בתוך כך, מגל זכה היום לגיבוי מסוים מצד שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי), שאמר לגלי צה"ל: "אני חושב שנעשה לינץ' ציבורי מיותר, והדברים יתבהרו בימים הקרובים. אני לא מכיר את הגברות שהתלוננו או כתבו בפייסבוק, אבל יכול להיות שהן דוברות אמת, ויש בעיה. הדברים עדיין לא ידועים".

בהמשך, שרת המשפטים איילת שקד הגיבה לסערת פרשת החשדות להטרדה מינית של חבר סיעתה, ח"כ ינון מגל. שקד מסרה היום כי "ינון מגל החליט לסיים את תפקידו כיו"ר הסיעה והתנצל על ההתנהלות שיוחסה לו אתמול בפרסומים שונים".

לדברי שקד, "התנהלות שכזו בשום אופן אינה יכולה להיות מקובלת ואינה ראויה. עם זאת, הליך הבדיקה הדקדקני צריך להתבצע בדרך המקובלת ולא מעל דפי הרשת".