פרשת ינון מגל: רחלי רוטנר מסרה עדות במשטרה

עובדת נוספת שטענה כי הוטרדה לא הביעה נכונות למסור עדות, אך במשטרה אומרים כי די בעדותה של רוטנר כדי להמשיך את הליך הבדיקה ובמקרה הצורך גם לפתוח בחקירה פלילית

ינון מגל / צילום: שלומי יוסף
ינון מגל / צילום: שלומי יוסף

לאחר שאתמול הודיעה המשטרה באופן רשמי על פתיחת בדיקת הטענות נגד חברת הכנסת ינון מגל, היום (ה') נקראה עובדת וואלה! רחלי רוטנר למסור עדות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה של להב 433. מגל עצמו החליט בשלב זה לקחת פסק-זמן, והבוקר הוא טס עם רעייתו לחופשה קצרה באיטליה.

הפרשה התפוצצה שלשום (ג') בעקבות פוסט שפרסמה רוטנר בעמוד הפייסבוק שלה, ובו טענה כי הוטרדה מינית על-ידי מגל במסיבה לציון סיום תפקידו באתר וואלה! וכניסתו לחיים הפוליטיים.

זמן קצר לאחר מכן טענה אור שוקרון, שעבדה באתר ביחד עם מגל, כי גם היא הוטרדה על-ידו מינית. שוקרון, שפרסמה את דבריה בפייסבוק, עדיין לא הביעה נכונות למסור עדות, אך במשטרה אומרים כי בשלב זה די בעדותה של רוטנר, ואין צורך בתלונה או בזימון גורמים נוספים לעדות כדי להמשיך את הליך הבדיקה ובמידת הצורך אף לפתוח בחקירה פלילית.

שעות לאחר שצצו העדויות נגד מגל, זימן אותו יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, לשיחה, ולאחריה החליט להדיח אותו מראשות סיעת הבית היהודי.

"שגיתי בעבר בהתנהלות בלתי ראויה, וקל וחומר שאינה הולמת איש ציבור כפי שאני היום", מסר מגל בבוקר שלאחר הפגישה. "אני מתנצל מעומק לבי בפני מי שנפגע ונחוש לתקן את התנהלותי וגם לשקם את הדברים במישור האישי והמשפחתי".

בנאום שנשא אתמול (ד') בכנס שדרות של מכללת ספיר התייחס גם בנט עצמו לפרשה. "ינון מגל הוא חבר אמת שלי, אבל הדברים שאמר אינם צריכים להיאמר בשום צורה, ואין להם מקום - בטח ובטח לא על-ידי שליח ציבור", אמר. "תהיה לי אפס סובלנות להתנהגות בלתי נאותה".