"בר רפאלי נבחרה ע"י הוריה לשמש כתובעת-קש"

כך טוען עו"ד יוסף מילר בתשובתו לתביעה שהגישה נגדו הדוגמנית, בטענה כי הוא מסרב להחזיר לה כספים בניגוד להסכם שכר-טרחה שנערך ביניהם במסגרת הייצוג בתיק נגד סאני

"בר רפאלי בחרה להציג תמונה חלקית ומטעה ביודעין החוטאת לאמת ולמציאות כהווייתה. אין כל ממש בטענות משוללות היסוד שמטיחה רפאלי בעו"ד יוסף מילר, שפעל (במסגרת ייצוגו את רפאלי, ח"מ) בדרך הראויה והמתבקשת מעורך דין מקצועי, נאמן, סביר וזהיר" - כך טוען עו"ד מילר בתשובתו לתביעה שהגישה נגדו הדוגמנית המפורסמת לבית משפט השלום בתל-אביב.

רפאלי הגישה נגד מילר, שייצג אותה בסכסוך המשפטי מול חברת סאני תקשורת, תביעה בסך כ-152 אלף שקל. רפאלי טוענת כי מדובר בכספים שעו"ד מילר מסרב להחזיר לה בניגוד להסכם שכר-טרחה שנערך ביניהם במסגרת הייצוג בתיק.

לדברי עו"ד מילר בתשובתו היום (ב'), רפאלי כלל לא הייתה צד להסכם שכר-הטרחה שנכרת עמו.

בכתב התשובה טוען מילר, באמצעות עורכי הדין יוסי בנקל ורחלי רוט-כצנלסון ממשרד ראב"ד מגריזו, בנקל, כי יש לסלק את תביעת רפאלי נגדו על הסף. זאת, לטענתו, בין היתר בשל העובדה ש"רפאלי נבחרה על-ידי הוריה לשמש כ'תובעת קש', כפי הנראה משום שאלה מקווים להמשיך בדרכם מימים-ימימה שלא לשלם בגין שירותים משפטיים מהם נהנו במשך שנים".

לפי הנטען על-ידי מילר, הסכם שכר-הטרחה נכרת בינו לבין חברת ליב און באמצעות אביה של בר, רפי רפאלי.

"טענות אלה נולדו אך בדיעבד, כדי לשמש כסות להתנהלותם הקלוקלת של התובעת והוריה, אשר סבורים כי בשל 'מעמדה' של התובעת כידוענית וכדוגמנית-על, היא, בני משפחתה וחברות בשליטתם זכאים לקבל שירותים משפטיים חינם אין כסף". 

עו"ד מילר מוסיף וטוען כי רפאלי, שאיננה צד להתקשרות, מנועה מהגשת התביעה נגדו. "ליהוקה לתפקיד התובעת בא לעולם אך משום שבמעמדה כדוגמנית-על הותירה את הטיפול בעניינים 'פעוטים', כמו התקשרות עם עורך דינה, להוריה, ועל כן יכולה היא, לשיטתה, להתעלם מהסכמות מפורשות שהושגו בין עו"ד מילר לבין החברה (באמצעות רפי)", טוען מילר.

לדבריו, לפי ההסכמות בינו לבין הוריה של בר, "בגין הטיפול המשפטי שהעניק עו"ד מילר לרפאלי במסגרת התביעה נגד חברת סאני תקשורת יהיה זכאי עו"ד מילר לכך כי החברה תשלם לו שכר-טרחה השווה ל-20% מכל סכום שיפסוק בית המשפט, וזאת ללא כל קשר לגבייה בפועל".

עו"ד מילר כותב כי ביסוד התביעה של רפאלי נגדו "מונחת טענה מטעה ביודעין, לפיה שכר-טרחתו של עו"ד מילר נגזר מכל סכום שייגבה בפועל כתוצאה מפעולות הגבייה שיבוצעו על-ידו".

ואולם, לדבריו, "הנטען בכתב התביעה נובע במקרה הטוב מחוסר ידיעה, ובמקרה היותר סביר מהטעיה מכוונת וזריית חול בעיני בית המשפט הנכבד, שמטרתה התעשרות ולא במשפט משירותיו של עו"ד מילר". 

נזכיר כי הסכסוך של רפאלי עם סאני, שבמסגרתו היא יוצגה בידי עו"ד יוסף מילר, הסתיים בכך שבית המשפט קבע כי על סאני לשלם לה פיצוי של 400 אלף שקל בגין שידור חי באינטרנט ללא ידיעתה, שהועבר מהקמפיין הפרסומי עבור סמסונג שבו השתתפה. כן נקבע כי על סאני לשאת בהוצאות המשפטיות של רפאלי בסך 150 אלף שקל.