מעלות מכניסה את האג"ח של פריון לרשימת מעקב

הדירוג הנוכחי עומד על ilA מינוס, דירוג שניתן להנפקת אג"ח שביצעה פריון בשנה שעברה ובה גייסה 140 מיליון שקל, וזאת למרות שבמעלות ציינו את הסיכונים בשוק החיפוש האינטרנטי, שבו עיקר פעילותה של פריון

ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר
ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר

חברת הדירוג S&P מעלות מגיבה לרכישה שעליה הודיעה חברת האינטרנט פריון ומכניסה את דירוג החוב של פריון ל-CreditWatch עם השלכות מתפתחות. בכוונת מעלות להוציא את הדירוג ממעמד זה תוך 90 יום. הדירוג הנוכחי עומד על ilA מינוס, דירוג שניתן להנפקת אג"ח שביצעה פריון בשנה שעברה ובה גייסה 140 מיליון שקל, וזאת למרות שבמעלות ציינו את הסיכונים בשוק החיפוש האינטרנטי, שבו עיקר פעילותה של פריון.

פריון , בניהולו של ג'וזף מנדלבאום, נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של כ-200 מיליון דולר, ועוסקת בתחום התוכנות והשירותים, במטרה לסייע למפתחי אפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה. החברה פועלת לגוון את תחומי פעילותה ולהפחית את התלות בתחום החיפוש האינטרנטי, ובשבוע שעבר היא הודיעה על רכישת Undertone, חברת פרסום דיגיטלי מניו יורק, תמורת 180 מיליון דולר.

לדברי כלכלני מעלות, "להערכתנו, על בסיס המידע הראשוני שפורסם, הרכישה עשויה מחד להביא לחריגה מיחסי הכיסוי שאנו רואים כתואמים את הדירוג הנוכחי (יחס חוב מתואם ל-EBITDA של עד כ-1.5), ומאידך להביא לשיפור בפרופיל הסיכון העסקי של החברה. כרגע קיים חוסר ודאות לגבי מידת ההשפעה של הרכישה על דירוג האשראי של החברה, כתוצאה מחוסר מידע מספק לגבי אופי הפעילות של Undertone, התוצאות התפעוליות ההיסטוריות והצפויות שלה והיקף הסינרגיה".